مخابرات خراسان شمالی ۴ میلیارد تومان از ادارات دولتی طلب دارد

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی گفت: مجموع مطالبات مخابرات بابت تلفن های ثابت ۶ میلیارد تومان است که چهار میلیارد تومان آن مربوط به ادارات دولتی و دو میلیارد تومان هم مربوط به بدهی مردم است.

«علیرضا هاشمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: متأسفانه بیش از 25 درصد تلفن های ثابت استان خالی و بدون استفاده باقی مانده یعنی از 70 هزار خط تلفن هیچ استفاده ای نمی شود در حالی که برای هر خط تلفن مبلغ سه میلیون تومان هزینه شده و این سرمایه گذاری شرکت مخابرات بدون مصرف بایکوت شده است.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون تلفن ثابت 30 هزار مشترک به علت پرداخت نشدن بدهی قطع شده است، اضافه کرد: بعد از گذشت 6 ماه اگر مشترکان نسبت به پرداخت بدهی اقدامی نکنند و سقف بدهی آنها هم پُر شده باشد شرکت مخابرات ناگزیر به سلب خط تلفن خواهد شد.

 

 

هیچ شرکت مخابراتی مجوز اخذ هزینه کابل از مشترکین را ندارد

 

هاشمی همچنین، مشکل سرقت تأسیسات و تجهیزات مخابراتی استان را یک مشکل در زمینه خدمت رسانی به مردم اعلام کرد و گفت: با توجه به تحریم هایی که پیش رو داریم، تأمین دوباره برخی تأسیسات سخت تر از قبل شده و با این وجود هیچ شرکتی برای تأمین کابل های دزدی شده مجوز دریافت وجه از مردم و ساکنان محل را ندارد.

 

به گفته وی بعد از سه بار سرقت در یک منطقه شرکت مخابرات مجبور است پروتکل های ایمنی را لحاظ کند و امنیت تجهیزات را با نصب در ارتفاعات و پوشاندن با گچ و سیمان ارتقاء دهد.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان شمالی با بیان اینکه گاه در یک منطقه در یک روز پنج سرقت مخابراتی انجام شده است، عنوان کرد: در یکی از شهرستان های استان طی یک هفته، دو سرقت بزرگ انجام شد که ۲۰ سایت را از کار انداخت و این سرقت ها موجب قطع تلفن و ارتباطات هم شد.

 

وی اظهارکرد: اکنون به جای اینکه نیروی خود را برای توسعه شبکه مخابراتی به کار بگیریم بخشی از آن را صرف مقابله با سرقت کرده ایم و هر روز تقریبا دو تا سه دبیرستان به علت کابل دزدی و سرقت تجهیرات تعطیل می شود و تا کنون از این طریق سه میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به مخابرات زیان رسیده است.

 

البته هاشمی این مژده را هم به مشترکان داد که پس از قطع ارتباط مخابراتی، حجم اینترنت خریداری شده خانگی آنها به قوت خود باقی خواهد ماند و با شماره گیری عدد 2020 می توانند بعد از برقراری ارتباط، باقی مانده حجم اینترنت را تمدید کنند.

 

 

به ازای هر نفر در استان سه سیم کارت وجود دارد

 

هاشمی با بیان اینکه 92 درصد جمعیت استان سیم کارت فعال دارند، عنوان کرد: سه میلیون سیم کارت توسط سه اپراتور در استان توزیع شده و اگر بر حسب جمعیت استان مقایسه شود، به ازای هر نفر از اهالی استان، سه سیم کارت وجود دارد.

 

وی اضافه کرد: امسال با توجه به همه گیری ویروس کرونا در این استان، دو میلیون سرویس به شهروندان ارائه داده ایم و یک میلیون و ۶۵۰ هزار سیم کارت نیز توزیع شده است.

 

به گفته هاشمی، مخابرات خراسان شمالی ۳۰۰ هزار تلفن ثابت و ۶۰ هزار مشترک اینترنت خانگی دارد و تمام دستگاه های دولتی، دهیاری ها و بانک ها به شبکه ارتباطی مخابرات متصل بوده و خدمات می گیرند.

 

 

 

کد خبر 1026280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha