فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز به شکوفایی اقتصادی منجر نمی شود

طاهری با بیان اینکه فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز منجر به شکوفایی اقتصادی نمی‌شود، گفت: باید از ظرفیت تولید ۴.۵ میلیون بشکه نفت در کشور در حوزه فرآوری استفاده می‌شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار کرد: بایستی از همه ظرفیت‌ها پتانسیل‌های داخلی و دوستان بین‌المللی برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

 

مصطفی طاهری ادامه داد: باید از تحریم‌ها و شرایط سخت برای شکوفایی اقتصاد استفاده شود همانطور که در دوران جنگ از تهدیدها به عنوان فرصت استفاده شد.

 

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز خوب است اما منجر به شکوفایی اقتصادی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت تولید ۴.۵ میلیون بشکه نفت در کشور در حوزه فرآوری استفاده می‌شد.

 

وی بر ضرورت مصون‌سازی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها به عنوان موضوع جدی دولت تاکید کرد و افزود: بیشتر کارهای اقتصاد مقاومتی تطابق سازی پروژه‌های عادی با شعار سال و اقتصاد مقاومتی است از اینرو لازم است تا مسیرها برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی در استان بیشتر مورد توجه باشد.

 

طاهری ادامه داد: رتبه زنجان در تولید ناخالص ملی از میانگین کشوری پایین است و بیشترین تولید ناخالص زنجان در حوزه کشاورزی است در حالی که به دلیل کمبود آب، مناطقی همچون ابهر و سلطانیه در چند سال آینده امکان توسعه صنعتی را از دست خواهند داد.

 

استاندار زنجان نیز در سخنانی با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه اظهار کرد: زنجان تنها استانی است که نرخ تنظیم بازار را حفظ کردیم تا زمانی که قیمت مرغ از سوی این ستاد تغییر کرد و این تغییر در استان اعمال شد.

 

فتح الله حقیقی با بیان اینکه مالیات ۷۵ شرکت استان زنجان در تهران اخذ می شود، گفت: از این تعداد ۵۳ مورد به استان بازگشت داده شد و ۱۰ مورد باقی مانده نیز تا پایان سال در استان اخذ می‌شود.

 

وی ادامه داد: ۷۶ درصد جلسات تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان در طی دو سال گذشته برگزار و مشکلات واحدهای تولیدی حل شده است.

 

 

 

کد خبر 1026316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha