کمک 60 میلیارد ریالی مردم خراسان جنوبی به بازسازی عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از کمک 60 میلیارد ریالی مردم استان برای اجرای پروژه‌های مختلف عتبات عالیات در کشور عراق خبر داد.

علی محمدی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی به خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: مرمت مسجد امامین جوادین(ع) در کنار مرقد این امامین شریف با کمک‌های یک میلیارد تومانی مردم خیر این استان در حال انجام است که تاکنون 70 درصد کار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از سال 88 آغاز شده، پیش بینی کرد تا پایان سه ماه اول سال آینده به اتمام برسد.

سال آینده؛ آغاز تعویض سنگ اطراف ضریح حرمین امامین جوادین(ع)
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه از سال آینده تعویض سنگ اطراف ضریح حرمین امامین جوادین و مرمت ایوان باب المراد با اعتبار 2 میلیارد تومانی آغاز می شود، افزود: این پروژه نیز به مدت یک سال زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به کمک استان خراسان جنوبی به احداث صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم امام علی(ع) تصریح کرد: این پروژه به بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است که هم اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده و به مدت هشت سال زمان نیازمند است.

طلاکاری و مرمت ایوان باب‌القبه حرم امامین عسگریین(ع) توسط مردم طبس
وی ادامه داد: طلاکاری و مرمت ایوان باب القبله حرم امامین عسگریین(ع) نیز به همت مردم طبس گلشن از سال آینده آغاز می شود که به اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان نیازمند است.

محمدی با اشاره به اینکه این پروژه زیر نظر این استان انجام می شود، خاطرنشان کرد: برای این پروژه نیز تاکنون 2 کیلوگرم طلا جمع‌آوری شده است.

کسب رتبه ممتاز توسط خراسان جنوبی در بازسازی عتبات عالیات
این مقام مسئول با اشاره به کسب رتبه ممتاز توسط خراسان جنوبی در بازسازی عتبات عالیات گفت: تاکنون سنگ‌فرش صحن مطهر امامین جوادین(ع) با اعتبار 1.5 میلیارد تومان، سنگ فرش 6 هزار مترمربع از صحن جدید التوسعه این حرم مطهر با 500 میلیون تومان، تعویض سنگ رواق‌های اطراف ضریح با نیم میلیارد ریال اعتبار و مفروش کردن این صحن با 200 تخته فرش و 35 میلیون تومان در کاظمین انجام شده است.

وی یادآور شد: در کربلای معلی نیز با کمک مردم خیر استان بالغ بر 1.5 میلیارد تومان به مجتمع خدماتی امام حسین(ع) و 500 میلیون تومان به بیمارستان امام سجاد(ع) کمک شده است.

پایان پیام/

کد خبر 102632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha