سال آینده ۳۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد می شود

بختیاری حمایت از محرومین را از ارکان نظام اسلامی دانست و گفت: براساس برنامه ریزی های کمیته امداد پیش بینی شده در سال ۱۴۰۰ ، ۳۰۰ هزار شغل در سراسر کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی ، «مرتضی بختیاری» امروز( پنجشنبه،۲۳بهمن) در حاشیه افتتاح ساختمان کمیته امداد امام خمینی انزلی، کمیته امداد را خاستگاه انقلاب، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اعلام کرد و گفت: این کمیته برای حمایت از محرومین و آنها که نیاز به حمایت دارند تشکیل شد چراکه حمایت از محرومین از ارکان نظام اسلامی است و رسیدگی به وضعیت نیازمندان در حوزه عدالت اجتماعی از وظایف این کمیته است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز تشکیل کمیته انقلاب در سال ۵۷ اظهار داشت: کمیته انقلاب را در برقراری امنیت تعیین‌کننده ای داشت.

 

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های کشور برای پیاده کردن عدالت اجتماعی از راهبردهای اصلی کمیته امداد است به بیانات مقام رهبری در زمینه توانمندسازی، ایجاد درآمد با ثبات برای تهیدستان با رعایت تکریم و حرمت گذاری به آنان اشاره کرد.

 

بختیاری اضافه کرد: کمیته امداد از حوزه حمایت عبور کرده و بر توانمند سازی مددجویان خود تکیه دارد. از ماموریت های اصلی کمیته امداد حمایت از مشمولین طرح های این کمیته مانند طرح حمایت از سالمندان شهید رجایی و طرح بیماران صعب العلاج که مکان درمان برای آنها وجود ندارد است.

 

وی خاطرنشان کرد: در باقی حوزه‌ها تمام تلاش کمیته امداد بر توانمندسازی مددجویان است. در بخش اشتغال، مسکن، ایجاد فرهنگ خودباوری و خود اتکایی و فرهنگ ما می‌توانیم حمایت های خوبی صورت گرفته است.

 

وی افزود: بر اساس برنامه توسعه ششم کمیته امداد مکلف بود ۷۰ هزار شغل ایجاد کند و اما توانست در سال ۹۶ این مقدار را به ۱۷۰ هزار شغل برساند که به معنای آن بود این ظرفیت در کمیته امداد وجود دارد.

 

رئیس کمیته امداد کشور اظهار داشت: در سال ۹۷ این تعداد به ۱۶۸ هزار نفر افزایش پیدا کرد و در سال ۹۸ این مقدار به ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ نفر با چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات افزایش یافت.

 

وی اظهارکرد: در چهارمین سال از برنامه ششم توسعه تا پایان دی  ماه جاری ۱۹۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده که پیش‌بینی می شود تا پایان سال به ۲۰۰ هزار نفر افزایش یابد و در این زمینه ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.

 

بختیاری تصریح کرد: در بودجه پیشنهادی دولت به مجلس در سال ۹۸ اعتبار پیش بینی شده سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که این مقدار با حمایت نمایندگان مجلس دهم به مبلغ چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

 

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز دولت در بودجه پیشنهادی مبلغ شش هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اشتغال پیش‌بینی کرده است که در مجلس یازدهم که مجلس محرومین نام گرفته این رقم به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید.

 

 

بختیاری اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های کمیته امداد پیش بینی شده در سال 1400، 300 هزار شغل در سراسر کشور ایجاد شود.

 

وی با اشاره به نرخ بیکاری ۲۰درصدی شهرستان بندرانزلی این رقم را برای شهر بسیار بالا دانست و گفت: کمیته امداد امام خمینی در بحث توانمند سازی محرومین بسیار قوی ورود کرده است و ما از همه کسانی که می توانند در این زمینه موثر واقع شوند استقبال می کنیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد؛ با برنامه ریزی های بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام بسیج سازندگی و سازان بسیج مستضعفان در سال ۱۴۰۰ تحول بزرگی در بخش اشتغال ایجاد کنیم.

 

بختیاری گفت: کمیته امداد امام خمینی در سال ۹۸ در استان گیلان پنج هزار و ۷۴۳شغل با ۱۷۵ میلیارد تومان تسهیلات ایجاد کرده است که این رقم تا پایان دی ماه جاری به هفت هزار و ۳۰۴ نفر رسید که در این زمینه ۹۱ درصد اشتغال در این استان محقق شده و امیدواریم تا پایان کاملا محقق شود.

 

وی با بیان اینکه در بخش توانمد سازی دو محور طرح هدایت شغلی و طرح راهبر شغلی را در دستور کار خود قرار دادیم اذعان کرد: در سال ۹۹ در طرح راهبر شغلی افراد کارآمد، کارا و مورد قبولی که در بخش آموزش، مهارت آموزی، تهیه مواد اولیه شغل، نظارت بر شغل و محصولات و فروش محصولات کمک کنند توانستند ۵۰ درصد اشتغال ایجاد کنند.

 

بختیاری اضافه کرد: در بحث راهبران شغلی ۶۰۰ نیرو معرفی شد که توانستند در بخش های مورد نظر جذب و از بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

 

وی تاکید کرد: در گیلان  ۲ هزار تفاهم نامه احداث مسکن مبادله شده که هزار و صد سهم به کمیته امداد تعلق دارد. بحرانی ترین و آرام بخش ترین بسته حمایتی کمیته امداد مسکن مددجویی است که اگر این بسته از کمیته امداد گرفته شود برای مددجو آرامشی باقی نخواهد ماند.

 

رییس کمیته امداد کشور با بیان اینکه نهضت مسکن سازی در کمیته امداد ادامه دارد و ۲۳ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است یادآور شد: ۴۲ هزار واحد مسکونی با اولویت به یتیمان، خانوارهای سه نفره و بیشتر، زنان سرپرست خانوار روستاها ، مناطق محروم و ... تحویل خواهد شد.

 

وی پرداختن به مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار را از برنامه کمیته امداد اعلام کرد و خاطرنشان ساخت:  در مشاغل خانگی نباید مادر بودن تحت شعاع اشتغال قرار گیرد. کمیته امداد آمادگی دارد کل اشتغال خانگی و روستایی را برعهده بگیرد و در این زمینه پاسخگو باشد.

کد خبر 1026345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha