نیروی کار کیفی عنصر اساسی در توسعه شناخته می شود

شلیش پور با بیان اینکه اگر زیرساخت های فرهنگی و آموزشی متناسب با اهداف و چشم اندازها نباشد با مشکل مواجه می شویم گفت: در کشورهایی که در مسیر توسعه قرار دارند شاخص توسعه بر اساس نیروی کار کیفی سنجیده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گتوند، «یعقوب شلیش پور» ظهر امروز (پنجشنبه 23 بهمن ماه) در آیین افتتاحیه کتابخانه عمومی رسالت شهر سماله گتوند اظهار کرد: آموزش و تامین زیرساخت های فرهنگی در هر جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و اهمیت این مهم زمانی دوچندان می شود که نقش این دو عامل در حوزه های اجتماعی و به ویژه توسعه بسیار به چشم می خورد.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان افزود: توسعه و آموزش یک رابطه دو سویه دارند، اگر زیرساخت های فرهنگی و آموزشی متناسب با هدف ها و چشم اندازها نباشد با مشکل مواجه می شویم؛ امروزه در کشورهایی که در مسیر توسعه قرار دارند شاخص توسعه بر اساس نیروی کار کیفی سنجیده می شود.

 

وی با بیان اینکه نیروی کار کیفی عنصر اساسی در توسعه شناخته می شود اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم تمام کارشکنی ها و همه تحریم های ظالمانه که علیه کشور انجام شد با توجه به دیدگاه بلند امام راحل و هدایت عالمانه مقام معظم رهبری استراتژی کشور بر اساس خودباوری و خودکفایی جوانان این مرز و بوم تعریف شده است.

 

شلیش پور تصریح کرد: اگر توانستیم در همه عرصه های قدرت اول منطقه و بعضا جهان را در اختیار داشته باشیم علت آن توجه به شاخص خودباوری و خودکفایی و اهمیت به جوانان بوده است، بنابراین انتظار می رود که مسئولان توجه بیشتری به این دوعامل داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان گتوند همواره پیشگام عرصه های فرهنگی بوده است خاطر نشان کرد: حق این شهرستان است که متناسب با رویش های اجتماعی و فرهنگی جامعه به خوبی رشد کند.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان عنوان کرد: ما در معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اولویت را توجه به موضوعات آموزشی قرار دادیم و همواره حمایت خود را در از طرح های آموزشی و فرهنگی به ویژه کتابخانه دریغ نکرده ایم.

 

وی یاد آور شد: ما در سال های اخیر کتابخانه های بزرگی را در استان خوزستان افتتاح کردیم که بخشی از اعتبارات ان از محل اعتبارات آسیب های اجتماعی تخصیص داده شد.

 

کد خبر 1026382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha