انقلاب اسلامی ایران را به خود باوری رساند

حجت الاسلام اسدپور گفت: باید به خود ببالیم که جوانانی نخبه و مردم غیرتمندی داریم که انقلاب اسلامی را با نور روشنگری خود به خودباوری رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام اسماعیل اسدپور» ظهر امروز (پنج شنبه ۲۳ بهمن) در آیین بهره برداری از کتابخانه برکت رسالت شهر سماله گتوند، با بیان اینکه وقتی کتابخانه ای ساخته می شود زمینه برای مطالعه و علم آموزی و مقدمه عمل ایجاد می شود اظهار کرد: شخصی که از این مجموعه و فضا استفاده می‌کند، رشد حداکثری یافته و در نهایت به این جامعه اسلامی خدمت خواهد کرد، پس همه این رفتارها و اعمال در پرونده افرادی ثبت می شود که زمینه این رشد را برای افراد ایجاد کند و خداوند درجه و حسنات خاص خود را برای آن‌ها قرار می‌دهد.

 

امام جمعه گتوند پشت سر گذاشتن چهار مرحله را لازمه توسعه پایدار و رسیدن به کشوری توسعه یافته دانست و تصریح کرد: مرحله اول آن علم آموزی است که ابتدا با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ثمر می رسد و مرحله دوم کیفی سازی علم است بدین معنا که علمی که فرد فرا می گیرد بعد از مدتی پژوهش محورانه شود.

 

وی اضافه کرد: سرانه مطالعه در گتوند مطلوب است پس باید در ادامه نگاه جدید و ویژه ای به این شهرستان شود.

 

وی مرحله سوم را تبدیل علم به فناوری عنوان کرد و ادامه داد: این علوم و پایان نامه هایی که ایران را در رده‌های ابتدایی جهان قرار داده و باعث شده تا در بین ۲۰ کشور اول جهان خودنمایی کنند باید تبدیل به فناوری شوند و مرحله چهارم تبدیل فناوری به ثروت می باشد.

 

حجت اسلام اسدپور با اشاره به اینکه این چهار مرحله باید طی شود تا جامعه ای توسعه یافته داشته باشیم ابراز کرد: در بریتانیا که قبل از آمریکا ابرقدرت بود ۳۰۰ سال و در آمریکای امروزی ۱۶۰ سال طول کشید تا این مراحل طی شود اما بعد از ۴۲ سال انقلاب اسلامی می بینیم که چرخه کامل هوا و فضا، انرژی هسته ای، نانو و یکایک پیشرفت های جهانی در ایران اسلامی خودنمایی می کند.

 

وی تصریح کرد: هشت سال از این ۴۲ سال ایران درگیر جنگ و بقیه آن هم همراه با تحریم بود پس باید به خود ببالیم که جوانان نخبه و مردم غیرتمندی داریم که انقلابی اسلامی را با نور روشنگری خود به خودباوری رساندند.

 

«حسین اسدی پور» نیز ضمن گرامیداشت سالروز انقلاب اسلامی عنوان کرد: اگر ما به دنبال توسعه همه جانبه کشور عزیز هستیم، مسیر این توسعه از مکان های مقدس فرهنگی مانند کتابخانه ها، مساجد و آموزش و پرورش آغاز می‌شود و حرکت می‌کند‌ که اگر ما در این امر به خوبی عمل کنیم قطعا از نظر توسعه کشوری پایدار و پویا خواهیم داشت‌.

 

فرماندار گتوند با بیان اینکه میانگین فضای سرانه کتابخوانی شهرستان گتوند از سطح استان بالاتر است که جای تقدیر دارد یاد آور شد: خبر‌های خوب و خوشی در چندماه آینده برای مردم گتوند دارم که این اتفاقات با حمایت نماینده مجلس و استانداری خوزستان در سطح شهرستان رخ خواهد داد.

 

کد خبر 1026398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha