کانون های مساجد در روزهای کرونایی مردم را تنها نگذاشتند

حجت الاسلام اباذر بیگی گفت: کانون های مساجد در این یکسال کارآیی و نقش و جایگاه خود در جامعه را به درستی به نمایش گذاشتند.

«حجت الاسلام اباذر بیگی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه با بیان اینکه باشیوع ویروس کرونا کانون های مساجد احساس تکلیف کردند، گفت: در این ایام سخت که می شود گفت به نوعی آزمون الهی نیز هست کانون های مساد بسیار فعال بودند و کارآیی خود در جامعه را به خوبی نشان دادند.

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان غربی افزود: اعضای کانون های مساجد با حرکت جهادی و خود جوش خود در اولین روز های قرنطینه بر خود وظیفه دانسته و مساجد را ضدعفونی کردند و در روز های بعد نیز با جمع آوری کمک های مردمی و توزیع آن در بین نیاز مندان  در صدد بودند تا باری از دوش مردم بردارند.

 

وی اضافه کرد: دایر کردن کارگاه های موقتی تولید ماسک نیز از اقدامات بسیار مهم و شایسته بود که هم نیاز اساسی مردم رفع می شد و هم زمینه اشتغال برای افراد جویای کار فراهم می آمد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: توزیع اقلام حمایتی از زمان شیوع ویروس کرونا در چندین مرحله انجام شده است که تا کنون بیش از هزار بسته حمایتی بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

 

بیگی با شاره به یرگزاری مسابقات مختلف فرهنگی هنری ، برگزاری مناسبت های مختلف ملی مذهبی، تصریح کرد: این برنامه ها در ایام کرونا به صورت مجازی برگذار می شد که با شرکت فعال خانواده ها و بچه های مسجدی بازتاب بسیار خوبی داشت.

 

وی ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن ، طرح تلاوت نور و اجرای سرود، برگزاری کلاس های احکام و مذهبی از دیگر برنامه های  اجرایی در این ایام است.

 

مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان غربی بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش اساسی خود را در عرصه های بهداشتی و حمایت معیشتی به صورت جهادی و انسان دوستانه انجام دادند و همچنان فعالیت های آن ها ادامه دارد.

کد خبر 1026451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha