بعضی‌ها دشمنی آمریکا و استکبار را خیالی عنوان می‌کنند

خطیب موقت نماز جمعه کرمان گفت: یکی از آسیب هایی که خیلی ها تلاش می کنند با آن به کشور ضربه بزنند بحث توهم دشمنی و ترویج این فکر است؛ یعنی اینکه بعضی ها دشمنی آمریکا و استکبار را خیالی عنوان می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مهدی عربپور جمعه (24 بهمن) در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان ضمن توصیه به رعایت هرچه بیشتر تقوای الهی در خصوص اثرات تقوا در زندگی فردی و اجتماعی که برگرفته از آیات قرآن است، گفت: علت تاکید اسلام و توصیه در خطبه های نماز جمعه به تقوای الهی این است که اگر همه تقوای الهی را رعایت کنند، این تقوا در زندگی فردی و اجتماعی انسان مؤثر است و جامعه به سمت و سوی سعادت، رستگاری و فلاح پیش خواهد رفت.

 

خطیب موقت نماز جمعه کرمان رعایت پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی راجع به کرونا را از مصادیق رعایت تقوا دانست و اظهار کرد: اینکه یک ویروس مسری با قدرت سرایت بالا، مهلک و کشنده جان بسیاری از عزیزانمان را گرفته و ما ملزم می شویم به اینکه ماسک بزنیم، فاصله اجتماعی را رعایت کنیم، در تجمعات حضور پیدا نکنیم و حتی رفت و آمدهای خانوادگی را متوقف کنیم؛ این یک نوع تقوا و پرهیز از یک ویروس کشنده و ملهک است.

 

وی با بیان اینکه گناه هم همینطور انسان ها را گرفتار و مبتلا می کند و در کنار این گرفتاری ها و ابتلا ها برای افراد، جامعه نیز گرفتار می شود؛ افزود: به همین جهت در قرآن کریم هم تاکید فراوان بر رعایت تقوا است و رعایت تقوا همین پرهیز از گناه است زیرا گناه هم فرد و هم جامعه را از بین می برد.

 

حجت الاسلام عربپور ادامه داد: اینکه ما می بینیم در اسلام هم در قرآن و هم در روایات اهل بیت و هم در توصیه بزرگان دین اولین سخن تقوای الهی است برای این است اگر این موضوع رعایت شود و همه در مقابل گناه به چشم، گوش، زبان، دست و .... مانع بزنیم که به گناه آلوده نشوند، جامعه سالم خواهد بود.

 

وی در خصوص آثار تقوا اظهار کرد: در بحث رعایت تقوا آیه ای داریم که خداوند می فرماید «اگر مردم تقوا را رعایت کنند زندگی آن ها برکت خواهد داشت و آسمان و زمین برکات خود را برای آن ها فرو می فرستد» و همچنین آیه ای دیگر این است که «اگر تقوا داشته باشید خطاهای شما قابل بخشش است و خداوند خطاهای شما را می پوشاند» و یا «اگر تقوا داشته باشید خداوند متعال بعضی از گره های شما را باز می کند».

 

خطیب موقت نماز جمعه کرمان خاطرنشان کرد: جامعه ای که به عدالت خو گرفته باشد، این جامعه سعادتمند خواهد بود بنابراین این همه دعوت و توصیه به تقوا برای این است که بتوانیم با پرهیز از گناه، ظلم و فساد یک جامعه ارزشمند و سعادتمند داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: اگر می خواهیم آلوده گناه نشوید ماسک تقوا را بزنید و پرهیز کنید و بدانید در سایه این پرهیز و محافظت خداوند برکاتش را بر ما نازل می کند.

 

حجت الاسلام عربپور در خطبه دوم ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب و ولادت امام باقر(ع) گفت: از حضور باشکوه مردمی و در شکل خاصی در راهپیمایی ها 22 بهمن و دهه فجر تشکر می کنیم و علیرغم مشکلاتی که به جهت کرونا در کشور بود اما مردم با احساس وظیفه در این برنامه ها شرکت کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی افزود: ماه رجب یکی از سه ماه با عظمت و با فضیلتی است که انسان در آن فرصتی برای خودسازی و تزکیه نفس دارد و ماه های در پیش تا پایان ماه رمضان از ماه هایی است که باید قدر بدانیم و اگر از آن ها به درستی استفاده نکنیم و غفلت کنیم ضرر خواهیم کرد.

 

خطیب نماز جمعه کرمان با بیان اینکه در ماه رجب توصیه فراوانی به استغفار شده است به برخی اعمال ماه اشاره و در ادامه اظهار کرد: علیرغم همه توطئه ها، دشمنی ها و فتنه ها انقلاب اسلامی وارد چهل و سومین سال خود شده است و همچنان مردم توفنده پشت سر انقلاب هستند اما نکته این است که پیروزی انقلاب اسلامی سخت اما حفظ آن سخت تر است.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب را به سختی به دست آوردیم اما حفظ آن سخت تر است، بیان کرد: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید تلاش کرده و این پیروزی را حفظ کنیم تا دشمن مانند روزهای اول و همیشه شکست بخورد زیرا دشمنی دشمنان همچنان ادامه دارد.

 

حجت الاسلام عربپور خاطرنشان کرد: برای حفظ انقلاب نسل جوان باید بدانند که شناخت آسیب های انقلاب و شناخت شیوه هایی که به انقلاب آسیب می رساند لازم و ضروری است و یکی از آسیب هایی که خیلی ها تلاش می کنند با آن به کشور ضربه بزنند بحث توهم دشمنی و ترویج این فکر است؛ یعنی اینکه بعضی ها دشمنی آمریکا و استکبار را خیالی عنوان می کنند و این موارد را با هدف بی خیالی مردم از دشمن مطرح می کنند تا راه آسیب زدن دشمن باز شود.

 

وی اظهار کرد: امروز دشمن ابزارهای مختلفی در کنار تحریم برای ضربه زدن به نظام اسلامی در اختیار دارد و از آن ها استفاده می کند و دشمن از رسانه ها و فضای مجازی برای پاشیدن بذر ضدیت با انقلاب برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و از بین بردن هویت نسل جوان استفاده می کند.

 

خطیب موقت نماز جمعه کرمان بیان کرد: دشمن با استفاده از عوامل نفوذی به دنبال پاشیدن بذر یاس و ناامیدی در جامعه است و تلاش می کند دستاوردهای انقلاب اسلامی را کم اهمیت جلوه دهد و دائما" اخبار فریبنده می دهد و شایعه سازی می کند بنابراین باید مواظب این موارد باشیم.

 

کد خبر 1026509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha