امید به حل مشکلات از طریق بیگانگان خطایی نابخشودنی است

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: حضور با نشاط مردم در راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن نشان دادند که امید داشتن به حل مشکلات از طریق بیگانگان خطایی نابخشودنی است و باید بر ظرفیت ها و توانمندی های داخلی تکیه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۴ بهمن) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره)  شهر ایلام، اظهار کرد: دنیا جای رفتن است و نه ماندن و عاقل کسی است که به فکر جایگاه ابدی خود باشد و برای سرای آخرت سرمایه گذاری کند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به اوصاف پرهیزکاران از منظر منابع و روایات اسلامی، یادآور شد: یکی از صفات پرهیزکاران صبر است، افراد باتقوا در برابر سختی ها صبر پیشه می کنند و خداوند متعال پاداش بزرگی به صبر آنان خواهد داد، اگر همین فراز در جامعه عملی شود و در  هنگامی که سختی ها پیش می آید، فرد به این فکر کند که صبر پیشه کند و این صبر در نزد خداوند متعال اجر دارد، بسیاری از  آسیب های اجتماعی چه در درون خانواده و  چه در جامعه حل می شود.

 

وی با بیان اینکه افراد باتقوا در دام دنیا نمی افتند، افزود: یکی از اوصاف افراد باتقوا این است که برای شب زنده داری همواره  برای نماز شب به پا می خیزند و مشغول قرائت قرآن می شوند، نماز شب و مناجات عاشقانه پرهیزکاران از صفات افراد متقی است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اهمیت نماز در دین مبین اسلام و جامعه اسلامی، یادآور شد: از مهم ترین شاخصه های اهل ایمان این است که اهل نماز هستند، انسان مومن ارتباطش با خداست، خدا را خالق و خود را بنده او و در برابر خداوند خود را تسلیم و نیازمند دریای بی کران رحمت الهی می داند، نماز در صدر فروع دین قرار گرفته است، نماز کلید پذیرش سایر اعمال انسان است.

 

امام جمعه ایلام  تصریح کرد: ترک نماز انسان را به جایگاه شیطان در جهنم نزدیک می کند، لذا نماز رکن اصلی زندگی مردم در جامعه اسلامی است و بر اساس روایتی از امام صادق(ع)، شفاعت آل محمد(ص)، شامل افرادی  که نماز را سبک می شمارند، نمی شود و لذا نماز باید رکن زندگی مردم در جامعه اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه نماز معراج مومن است، گفت: نماز مایه رستگاری انسان است و آنانی که در نمازشان خشوع، حضور قلب دارند و عاشقانه با خداوند متعال حرف می زنند، جزو انسان های رستگار هستند، ما باید تلاش کنیم خود را قبل از نماز برای ارتباط قلبی با خداوند آماده کنیم، اولین نشانه حکومت صالحان در زمین اقامه نماز است، نماز چهره زیبای اسلام است و کسانی که در برابر عظمت پروردگار سر تعظیم فرود می آورند در برابر هیچ طاغوتی تسلیم نشده و کرنش نخواهند کرد.

 

امام جمعه ایلام در ادامه با بیان اینکه نماز بازدارنده از منکرات و آسیب های اجتماعی است، ابراز کرد: هر گاه ارتباط انسان با خداوند بیشتر شد، آرامش در زندگی بیشتر می شود، یکی از مهم ترین عوامل جلوگیری از آسیب های اجتماعی، فساد، خودکشی و دگر کشی، اقامه نماز در جامعه است که باید این موضوع مورد توجه مسئولان کشوری، جامعه شناسان و روانشناسان قرار گیرد، مهم ترین عاملی که انسان را از منکرات باز می دارد ارتباط با خدا و اقامه نماز است، انسان بانماز در برابر سختی های زندگی به آسانی تسلیم نمی شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به حلول ماه رجب و میلاد با سعادت امام محمد باقر(ع)، افزود: در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ما در این شرایط کرونایی با شور و نشاط با موتور و خودرو به خیابان ها آمدند و عشق خود را به و لایت و  انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به نمایش گذاشتند و به جهانیان نشان دادند که مردم ایران اسلامی  هنوز به آرمان های شهدا وفادار و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و برای پاسداری از آرمان های انقلاب اسلامی با تمام توان ادامه دهنده راه شهیدان هستند.

 

وی بیان کرد: مردم نشان دادند که امید داشتن به حل مشکلات از طریق بیگانگان خطایی نابخشودنی است  و باید بر ظرفیت ها و توانمندی های داخلی تکیه کرد، ترامپ رویای نافرجامی از طریق تحریم ها، تدارک دیده بود که مردم ایران را در دو راهی تسلیم در برابر خواسته های آنان و یا تغییر حکومت در ایران قرار دهند، اما راه سوم را هرگز متصور نبودند که مردم ۴۲ سال است  با صبر و استقامت از دین،سرزمین و فرهنگ شان دفاع می کنند و سر تسلیم در برابر دشمن فرود نمی آورند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از ملت ایران سیلی خورد و این هفتیمن رئیس جمهور آمریکا بود که تلاش داشت جمهوری اسلامی براندازی کند اما خود به زباله  دان تاریخ پیوست، آمریکایی ها مغرورانه انتظار دارند جمهوری اسلامی پایبند به برجام باشند در حالی که آمریکایی خود برجام را ترک کردند و هیچ تعهدی را در برجام عملی نکردند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: لازم است مسئولانی که سخنان آنان برای دشمن وسوسه انگیز است، مانند مردم با دشمن سخن بگویند و رهنمودهای مقام معظم رهبری را بر زبان جاری کنند، عاقلانه و عزتمند سخن بگویند و به گونه ای حرف نزنند که دشمنان وسوسه شوند که با این منطق با جمهوری اسلامی حرف بزنند.

 

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی مصوبه ای داشت که فعالیت های هسته ای و غنی سازی افزایش یافت و سطح همکاری های داوطلبانه با آژانس اتمی کاهش یابد، اگر با این منطق با دشمن سخن گفتیم آنان شرایط جمهوری اسلامی را خواهند پذیرفت.

 

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ابراز کرد: به حول و قوه الهی، انقلاب ما تثبیت شده و رهنمودهای مقام معظم رهبری در گام دوم، مسیر انقلاب را  ترسیم کرده است که برای دستیابی به علم، معنویت، اقتصاد،  مبارزه با فساد، برقراری عدالت، سبک زندگی اسلامی گام برداریم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در تحریم های که بر علیه ملت ایران انجام گرفت، جوانان انقلابی کشور تلاش کردند و امروز جمهوری اسلامی در خیلی از عرصه ها در دنیا مطرح است و  امیدوار کننده به پیش می رود، جوانان انقلابی نشان دادند که در آینده این دشمنان انقلاب اسلامی هستند که باید زبان فارسی را یاد بگیرند تا با دانش روز ایران اسلامی آشنا شوند.

 

وی با اشاره به سفر مسئولان دستگاه قوه قضائیه و مقننه به دو کشور خارجی در هفته اخیر، گفت: رویکرد غیرقابل اعتماد کشورهای اروپایی و تغییرات جدید در موازنه قدرت در سطح جهانی نشان می دهد که ما باید به همسایه های خودمان در سیاست خارجی توجه ویژه ای داشته باشیم و پیام مقام معظم رهبری برای ریاست جمهوری روسیه پیامی سرنوشت ساز خواهد بود.

 

امام جمعه ایلام  با اشاره به ۲۹ بهمن روز اشتغال و کارآفرینی، ابراز کرد: از مسئولان استان درخواست می شود که کارآفرینان، نخبه ها و افرادی که دنبال سرمایه گذاری هستند را کمک کنند، کاری نکنید که این جوانان با امید بیایند و ناامید برگردند و نباید این فرصت ها را از دست داد.

 

 

کد خبر 1026520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha