آمریکا و اروپا حق ندارند در مورد برجام شرط بگذارند

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه حسن نیت ایران در خصوص برجام بارهار ثابت شده است، گفت: آمریکا و سه کشور اروپایی هیچگاه قدمی برای رفع واقعی تحریم ها برنداشتند لذا امروز آنها حق ندارند در مورد برجام شرط بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت الاسلام «محمدجواد باقری ارومی» در خطبه های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این بخش با اشاره به فرارسیدن ماه رجب به بیان فضیلت، جایگاه، ثواب اعمال و عبادات در این ماه پرداخت و گفت: ماه رجب فرصت مناسبی برای زدودن گناهان و نزدیک شده به درگاه الهی است.

 

امام جمعه اسالم از حماسه آفرینی ملت ایران در روز ۲۲ بهمن و چهل دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کرد و گفت: مردم خوب کشورمان نشان دادند که کرونا هم مانع برگزاری جشن پیروزی انقلاب نمی شود و امسال با حضور خودرویی حماسه ای متفاوت آفریدند تا نشان دهند در سخت تری شرایط هم پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی خود هستند.

 

وی به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش در روز ۱۹ بهمن پرداخت و تصریح کرد: آمریکا هیچگاه نتوانست روح بلند معنوی و انقلابی مردم ایران را بشناسد و همیشه بر اساس معیارهای خود برنامه ریزی کرد و نقشه کشید و این خطای محاسباتی همیشه باعث شکست آمریکا شده است و بعد از این هم به لطف خدا از مردم ایران شکست خواهد خورد.

 

حجت الاسلام باقری ارومی به سیاست قطعی نظام در خصوص برجام که در کلام مقام معظم رهبری عنوان شد، اشاره کرد و افزود: حسن نیت ایران در خصوص برجام بارها ثابت شده است ولی آمریکا و سه کشور اروپایی هیچگاه قدمی برای رفع واقعی تحریم ها برنداشتند لذا امروز آنها حق ندارند در مورد برجام شرط بگذارند و این ما هستیم که با اعمال شرط و راستی آزمایی در رفع عملی تحریم ها معادله بازی برجام را تعیین خواهیم کرد.

 

خطیب نماز جمعه اسالم با اشاره به سفر رییس مجلس شورای اسلامی به دعوت رییس مجلس دومای روسیه به این کشور و ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین، خاطرنشان کرد: دنیا در نظر عده ای در چند کشور غربی خلاصه شده است در حالی که کشورهای بسیاری مثل روسیه و چین که با ما همسو هستند نیز نقش بسزایی در معادلات بین المللی دارند که تقویت ارتباط با آنها انحصار قدرت غرب را می شکند و ارتباط با شرق را نیز تقویت می کند.

 

وی سفر رییس قوه قضاییه به کشور عراق را نیز مهم ارزیابی کرد و افزود: استقبال مردم عراق از آیت الله رییسی نشان داد پیوند عمیق دو ملت هرگز گسستنی نیست چرا که ریشه در عقاید مذهبی دارد و با خون سرداران مقاومت نیز آبیاری شده است.

 

حجت الاسلام باقری ارومی تقویت اتحاد و همدلی دو ملت و گسترش روابط دو کشور و همچنین پیگیری مجازات عاملان و آمران ترور سرداران شهید مقاومت را بزرگترین دستاورهای این سفر دانست.

کد خبر 1026527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha