فرصت طلایی ماه رجب بهترین زمان برای تزکیه نفس و خودسازی است

احسانی ماه رجب را بهترین فرصت برای تهذیب و تزکیه نفس عنوان کرد و گفت: رجب، ماه آمادگی برای حضور در مهمانی خداوند است و فرصت طلایی برای خودسازی است.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: ‌روزها و شب‌های ماه رجب دارای ارزش و فواید معنوی بسیاری است که باید از لحظه لحظه آن جهت نیل به سعادت و حرکت در مسیر شناخت خدا و خودسازی گام برداریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان  افزود: ماه رجب فرصتی است استثنایی برای خود سازی و استغفار به درگاه الهی و زمینه ای برای ورود به ماه های پر فضیلت شعبان و رمضان و درک لیالی پر عظمت قدر و دستیابی به غفران الهی  است.

 

وی همچنین تأکید بزرگان دینی بر گرفتن روزه در این ماه و ذکر پاداش‏ های بسیار برای روزه  داری در ماه رجب اشاره کرد و اظهار داشت: در این ایام مبارک حداکثر تلاش خود را جهت بهره مندی هرچه بیشتر از برکات این ماه شریف انجام دهیم.

 

احسانی با بیان این‌که «همه روزها و ایام به خداوند تعلق داشته و ارج و قرب دارند»، افزود: برخی زمان‌ها به دلایلی شرافت بیشتری دارند، ماه‌های رجب، شعبان و رمضان سه ماه برجسته در ایام سال هستند که ویژگی‌های مخصوص داشته، آداب و همچنین برکات خاصی دارند.

 

وی اظهار داشت: ماه رجب نیز از جمله این فرصت‌های استثنایی است چرا که باران رحمت الهی جاری و برای انسان‌های خداجو، نویدبخش زندگی و تولدی دوباره به واسطه انس و توجه بیشتر به معبود است.

 

 

کد خبر 1026675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha