یک هندو آیات قرآن را بر روی دیوارهای مساجد خوشنویسی می کند

یک خوشنویس هندو که به آیات قرآن علاقه پیدا کرده است این آیات را بر روی دیوارهای مساجد در سراسر «حیدرآباد» هند خطاطی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « businessworld»، یک خوشنویس هندو که به آیات قرآن علاقه پیدا کرده است  این آیات را بر روی دیوارهای مساجد در سراسر «حیدرآباد» هند خطاطی می کند.

 

اکنون بیش از دو دهه است که « آنیل کومار چاوهان » خوشنویس اهل حیدرآباد ، آیات قرآنی را بر روی دیوارهای مساجد سطح شهر با خط خوش خود می نویسد.

 

چاوهان دارای مذهب هندو است هنگامی که شروع به نقاشی تابلوهای تبلیغاتی برای مغازه ها به زبان اردو کرد ، علاقه خود را به خوشنویسی کشف کرد. با گذشت زمان  او یاد گرفت که چگونه این زبان را بخواند و بنویسد و کارش در چندین مسجد بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار داد.

 

وی در این باره می گوید: در ابتدا  من اردو را نمی فهمیدم و قادر به صحبت کردن با آن نبودم. من از مشتریان خود می خواستم که جمله ها را بنویسند تا بتوانم همان را روی تابلوها خوشنویسی کنم. آن زمان بود که تصمیم گرفتم اردو را یاد بگیرم و کم کم شروع به درک کردن ، صحبت کردن و نوشتن آن کردم.

 

كار چاوهان برای خوشنویسی آیات قرآن از آنجا آغاز شد كه یک شخص مسلمان كه تحت تاثیر مهارت های خوشنویسی وی قرار گرفته بود  از وی خواست كه دیوارهای مسجد را خوشنویسی کند و از آن پس  دوستی او با جامعه مسلمانان آغاز شد.

 

این خوشنویس هندو در این باره می گوید: شخصی پس از اینکه تحت تاثیر مهارت های خوشنویسی من قرار گرفت  به من این فرصت را داد تا آیه های قرآن را بر روی دیوارهای مسجد نور خوشنویسی کنم و اکنون بیش از 25 سال می گذرد و من دیوارهای چندین مسجد سراسر حیدرآباد را خوشنویسی کرده ام.

 

وی در این باره می گوید: کارهای من در کتابخانه دانشگاه جامع نظامیه به نمایش درآمده است ، جایی که من آیاتی از سوره یاسین قرآن را خوشنویسی کردم.

 

چاوهان افزود: هندوها و مسلمانان در این کشور باید در صلح زندگی کنند. من واقعا خوشحالم که با وجود اینکه هندو هستم آیات قرآنی را بر روی دیوارهای مساجد خوشنویسی می کنم.

کد خبر 1026791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha