پیشنهاد طرح جوانی جمعیت در مجلس

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس، در نشست با فعالان سمن‌های حوزه سلامت و خانواده از پیگیری مجدد طرح جوانی جمعیت که از دوره هشتم مجلس مسکوت مانده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، زهره الهیان رییس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس در نشستی با فعالان سمن‌های حوزه سلامت و خانواده ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام مبارک دهه فجر به تشریح اهمیت و جایگاه زنان در انقلاب شکوهمند اسلامی پرداخت.

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و نگاه بلند و آرمانی حضرت امام (ره)، ادامه داد: خوشبختانه حضرت امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب با تاکید بر حضور و نقش کلیدی زنان در تمامی عرصه‌های کشور، راه را برای حضور هر چه بیشتر زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باز کردند، تاجاییکه در پی این رویکرد امروز شاهد درخشش زنان کشور در بسیاری از مناصب و موقعیت‌های کلیدی هستیم، کما اینکه در این زمینه حضو فعال و تاثیرگذاری داشته‌اند.

 

وی در بیان نقش زنان در مدیریت خانواده و پیشرفت کشور تصریح کرد: در دنیای امروز  مهمترین رکن جامعه خانواده است که به تنهایی نقش بسزایی در ایجاد زمینه و بستر لازم برای تعالی جامعه دارد.

 

الهیان با توجه به نقش کلیدی خانواده در انتقال فرهنگ غنی و اصیل ایرانی اسلامی، عنوان کرد: بی‌تردید فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی باید از نهاد خانواده به نسل‌های آینده منتقل شود، لذا همین امر کافی است تا ما اهمیت این نهاد مهم که در دین مبین اسلام نیز بدان تاکید شده است را مقدس بدانیم و تمام تلاشمان را در جهت پاسداری از کیان آن بکار بگیریم.

 

وی در ادامه با یادآوری بررسی طرح جوانی جمعیت در مجلس شواری اسلامی خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی یک کمیسیون ویژه برای بررسی این طرح تشکیل شده بود که در آن تمام تمرکز خود را در اخذ نظرات کارشناسان، صاحبنظران و فعالان مرتبط بکار گرفت تا بتواند در این طرح به خوبی از نهاد خانواده و حفظ جوانی جمعیت کشور حمایت کند.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در ادامه به اهمیت نقش سمن‌ها در پیشرفت و توسعه کشور اشاره کرد و افزود: ما در مجلس هشتم با پایه‌گذاری فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد توانستیم ضمن تشکیل فراکسیون، طرح قانون تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را نیز در آن دوره از مجلس ارائه دهیم که متاسفانه به علت اختلاف نظر و نبود زمان لازم برای بررسی و تصویب نتوانستیم این طرح را به سرانجام برسانیم. بنابراین بنده در روزهای ابتدای شکل‌گیری مجلس یازدهم با همراهی تعداد زیادی از نمایندگان مجلس مجدد این فراکسیون را تشکیل دادیم .

 

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما در مرکز پژوهش‌های مجلس نیز یک میز تخصصی تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم با برگزاری نشست‌های تخصصی و اخذ نظرات صاحبنظران و فعالان سمن‌ها در این دوره از مجلس یک قانون کامل و جامعی را در حمایت از فعالیت‌های سازما‌ن‌های مردم نهاد در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم.

کد خبر 1026875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha