ضرورت تشکیل کارگروهی برای تسهیل صادرات از گمرک چهارمحال و بختیاری

نصیری گفت: به منظور تسهیل صادرات کالا از گمرک استان چهارمحال و بختیاری کارگروهی با فوریت تشکیل شود تا بستر مناسب و تسهیلات لازم برای تحقق این مهم را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «الله‌کرم نصیری» امروز (شنبه ۲۵ بهمن) در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برخی از محصولات تولیدی استان هم اینک از بندرهای شمالی و یا بندر شهید رجایی و ماهشهر صادر می‌شود از همین رو تلاش ما بر این است تا با ایجاد بستر مناسب و تسهیلات لازم بتوان زمینه صادرات کالاهایی نظیر فولاد و سیمان را از گمرک استان فراهم کنیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تحقق هدف صادراتی استان در سال جاری، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 41 میلیون دلار کالا از این صادر شده که این میزان صادرات نسبت به هدفگذاری بیشتر بوده است.

 

نصیری تصریح کرد: هدف گذاری سال جاری برای توسعه صادرات استان، 40 میلیون دلار بوده اما میزان صادرات انجام شده بیش از هدفگذاری بوده است.

 

وی ادامه داد: بادام، خوراک آبزیان، لوازم خانگی، فولاد، سیمان، مواد لبنی، شیر خشک نوزاد، موکت و مصنوعات پلاستیکی از مهمترین محصولات صادراتی استان به شمار می‌رود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه تراز تجاری استان در سال جاری مثبت است، اظهار داشت: در مقابل 41 میلیون دلار صادرات از استان، 31 میلیون واردات داشته‌ایم که این موضوع نشانگر تراز تجاری مثبت است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیشتر کالاهای وارداتی به استان مربوط به ماشین‌آلات خط تولید است.

 

کد خبر 1026969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha