همه جریان فرهنگی استان در کنار یکدیگر باشند

ناظمی با تأکید بر این‌که همه جریان فرهنگی استان باید در کنار یکدیگر باشند، گفت: اگر زیر چتر فرهنگ و هنر استان مکمل هم نباشیم، نباید انتظار تعالی و توسعه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی»، امروز در مراسم تجلیل از مهدی علیپور اصل که در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین المللی تئاتر فجر موفق به کسب رتبه سوم شده است، اظهار داشت: متأسفانه حوزه شعر، رمان، داستان و نمایشنامه گاه مبتلا به مقوله ترجمه آثار غربی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: هنر در کشور به شدت روشنفکرزده است، همین مسأله منجر به مخاطب‌زدگی می شود، نتیجه این امر خروجی آثاری است که آثار تولیدی نمی توانند حرف مردم را بزنند و صرفا در فضای فانتزی برای قشری محدود و خاص عرضه می شود.
ناظمی ادامه داد: اگر زیر چتر فرهنگ و هنر استان مکمل هم نباشیم، نباید انتظار تعالی و توسعه داشته باشیم، هر کسی که قدمی برای هنر شهر بر می دارد، باید چند قدم نیز ما برای موفقیت او برداریم، در حقیقت نیازمند همدلی و همگرایی در حوزه فرهنگ و هنر هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: به دنبال معجزه در حوزه فرهنگ استان نیستم، اما اعتقاد دارم با همراهی خود اهالی فرهنگ و هنر استان می توانیم اقدامی انجام دهیم که منجر به تحولاتی مبتنی بر واقعیات شود.
وی با تأکید بر این‌که اعتقاد ویژه به هنرمندان جوان دارم، گفت: تبریز دارای ظرفیت های عظیمی است که به شدت مورد غفلت واقع شده است، اگر تالاری در این شهر است؛ متعلق به همه مردم این شهر است، باید از تمامی ظرفیت های شهر برای اهالی شهر بهره جست، نیازمند هم‌پوشانی ظرفیت نهادهای مختلف شهری و فرهنگی هستیم.
ناظمی با اشاره به این‌که اقدامات جزیره‌ای در حوزه فرهنگ نتیجه‌بخش نخواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال افزایش سرانه فرهنگی و هنری استان هستیم، باید همه جریان فرهنگی در کنار یکدیگر باشند، تا ثمره نهایی آن عاید مردم شود.
بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست برخی از فعالان و هنرمندان تئاتر تبریز به دیدگاه‌ها و نکته نظرات خود پرداختند و در پایان از مهدی علیپور اصل، برگزیده بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین المللی تئاتر فجر تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 1026974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha