مشارکت ۹ کتابخانه روستایی در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب

فلاح‌کردآبادی از مشارکت ۹ کتابخانه روستایی مازندران در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.

«مرضیه فلاح‌کردآبادی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، درباره هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اظهار کرد: هدف این جشنواره حمایت از اقدام‌های انجام‌شده در روستاها و پشتیبانی از پیشنهادهای ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها، و معرفی فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی است که با مشارکت مردم و دستگاه‌های فعال در روستا انجام شده است.

 

معاون امور کتابخانه‌ای اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران تلاش برای تأمین بودجه‌های لازم برای گسترش فعالیت‌های مربوط بـه کتاب و کتاب‌خوانی در روستاها و توجه دادن مـردم و نهادهـای روسـتایی بـه اهمیـت کتـاب و فرهنگی‌تر شـدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغـت کودکان و نوجوانان روستایی بـا کتاب از دیگـر اهداف جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اسـت.

 

وی بیان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان، یکی از نهادهای همراه در برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، است که از تمام ظرفیت خود برای پیشبرد این برنامه استفاده می کند.

 

فلاح‌کردآبادی تصریح کرد: در راستای انعکاس زحمات، خدمات و کارکردهای ترویجی فرهنگی کتابخانه های عمومی استان ویژه مناطق روستایی و عشایری، 9 سری مستندات روستاهای دوستدار کتاب تدوین شده در کتابخانه های عمومی روستایی استان شامل لوح فشرده مستندات، لوح فشرده تصاویر و ویدئوهای فعالیت های فرهنگی ترویجی، فرم مشخصات کلی روستاهای متقاضی شرکت در هفتمین دوره جشنواره و کتابچه چاپی فعالیت ها جمع آوری و بررسی شد.

 

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره مستندات روستاهای دوستدار کتاب روستاهای بیشه بنه بهشهر، عرب محله ساری، شورکا جویبار، اسرم میاندورود، علی آباد عسگرخان نوشهر، کهنه سرای نوشهر، لزربن تنکابن، بیشنپور کلاردشت و اسبچین عباس‌آباد به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

معاون امور کتابخانه‌ای اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران از تشکیل کمیته بررسی و ارزیابی مستندات در اداره کل خبر داد و بیان کرد: از تجربیات همکارانی که سال گذشته موفق به کسب رتبه شدند برای این دوره از جشنواره استفاده شده است.

 

فلاح‌کردآبادی افزود: کتابخانه های روستایی قادیکلای بزرگ و قراخیل قائمشهر، خوشید نکا، کلاگرمحله و کردی خیل ساری در دوره های گذشته جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خوش درخشیدند و حائز مقام برتر و شایسته تقدیرشدند و امیدواریم امسال شاهد موفقیت همکارانمان در این دوره از جشنواره باشیم.

 

وی در پایان از زحمات زینب کاشی‌قرا مسئول کتابخانه عمومی مرحوم حسین گران قراخیل و فاطمه‌سادات جعفری رئیس اداره کتابخانه های عمومی نکا در راستای همکاری های جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب قدردانی کرد.

 

کد خبر 1026975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha