امام محمدباقر(ع) تنها امامی هستند که هم از طرف پدر و مادر علوی و فاطمی است

حجت الاسلام محمد داداش زاده گفت: پدر بزرگوار آن حضرت علی ابن الحسین (ع) و مادر گرامیشان ام عبدالله است، امام محمدباقر(ع) تنها امامی هستند که هم از طرف پدر و مادر علوی و فاطمی است.

«حجت الاسلام محمد داداش زاده»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: ایشان در سال ۵۷ هجری قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشودند و در سال ۱۱۴ هجری قمری به دست هشام مسموم و به شهادت رسیدند، پدر بزرگوار آن حضرت علی ابن الحسین (ع) و مادر گرامیشان ام عبدالله است، از این جهت تنها امامی هستند که هم از طرف پدر و مادر علوی و فاطمی می باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه امام محمد باقر (ع) بنیانگذار علوم اسلامی هستند و بسیاری از القاب وی اشاره به مقام علمی و معنوی ایشان دارد، از جمله القابشان «باقر» یعنی شکافنده علوم که توسط رسول خدا (ص) به امام باقر (ع) داده شده است، افزود: آن امام بزرگوار در علم، زهد، عظمت و فضیلت سرآمد همه بزرگان بنی هاشم بودند بطوری که مقام والای علمی و اخلاقی ایشان مورد تایید همگان بود.

وی ادامه داد: امام باقر (ع) در تمام مدت امامت و رهبری امت اسلامی مشغول انجام وظایف خطیر امامت، نشر و تبلیغ فرهنگ اسلامى، تعلیم شاگردان، رهبرى اصحاب و مردم، اجرای سنتهاى جد بزرگوارشان در میان مردم و راهنمایی آنها درجهت شناخت راه حقیقت و الهی بودند و لحظه اى از این وظیفه مهم غافل نشدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: امام پنجم شیعیان در مدت امامت خود و در همان شرایط نامساعد به نشر و اشاعه حقایق و معارف الهی پرداخته مشکلات علمی را تشریح و پایه گذار جنبش علمی تشیع شدند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه علاوه بر این ایشان در علم، زهد، عظمت و فضیلت سرآمد همه بزرگان بنی هاشم بودند تا آنجا که دشمنان نیز به مقام والای علمی و اخلاقی آن حضرت اذعان داشتند،گفت: تربیت یافتگان مکتب امام محمد باقر (ع) به‌عنوان مدافعان حقیقی اسلام در مقابل جریانات انحرافی نقش آفرینی کردند و مکتب خانه هایی که امروزه تحت عنوان حوزه‌های علمیه برقرار هستند مانند رودخانه ای خروشان درخت اسلام را آبیاری و تناور کرده و تربیت یافتگان مکتب آن امام بزرگوار تا به امروز مردم را با معارف نورانی اسلام عزیز آشنا می‌کنند.

 

کد خبر 1026985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha