دهلران قطب کشاورزی استان ایلام /  برای ایجاد زیرساخت های کشاورزی گام های بلندی برداشته شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: در سال های اخیر نظام و دولت گام های بسیار خوبی در راستای توسعه همه جانبه کشاورزی این شهرستان برداشته است.

«علی غلامی» در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در چند سال اخیر اقدامات ارزشمندی در جغرافیای شهرستان دهلران در زمینه های کشاورزی و اشتغال جوانان انجام شده است که آثار و برکات آن در منطقه و در زندگی مردم مشهود است.

 

وی  تصریح کرد: آبی کردن اراضی دیم و بایر منطقه در قالب چند سامانه مجزا و افزایش سطح زیرکشت آبی محصولات در سطح بیش از ۸۰ هزار  هکتار  از جمله این اقدامات است.

 

غلامی گفت: اجرای طرح  ۵۵۰ هزار هکتاری سفر مقام معظم رهبری در خصوص دشت های خوزستان و ایلام که از این میزان 50 هزار هکتار در استان ایلام در دشت های فکه، عین خوش و دشت عباس شهرستان دهلران با اعتبار بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از 6 هزار خانواده منطقه را به همراه داشته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران افزود: در این طرح حدود 40 هکتار از اراضی  با روش های پیشرفته و نوین آبیاری بارانی – قطره ای ( نوار تیپ ) و ماشین های آبیاری (سنتر) اجرا شده است.

 

وی تصریح کرد: بخشی از این اراضی به جوانان بیکار بومی و ایثارگران در راستای اشتغال افزایش تولیدات کشاورزی، خودکفایی استان در تولید بعضی از محصولات، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و مهاجرت معکوس و از همه مهمتر ایجاد امنیت و آرامش بیشتر در مرز واگذار شده است.

 

غلامی خاطرنشان کرد: با تخصیص و تامین اعتبار  ۹ هزار هکتار باقی مانده نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 1027095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha