نخستین مرحله تزریق واکسن کرونا در خراسان جنوبی آغاز شد

نخستین مرحله از تزریق واکسن کرونا در خراسان جنوبی برای کادر درمان آی سی یو در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز (۲۶ بهمن) در حاشیه آیین آغاز واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مرحله نخست ۱۵۰ دوز واکسن روسی «اسپوتنیک وی» برای ۷۵ نفر به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تحویل داده شده است که در ۲ مرحله به کادر درمانی که به طور مستقیم در بخش‌های مراقبت از مبتلایان کووید- ۱۹ مشغول فعالیت هستند، تزریق خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به انجام تزریق ۳۰ دوز در بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند که بیمارستان اصلی پذیرش و بستری بیماران کرونایی در مرکز استان است، گفت: همچنین ۴۵ دوز دیگر واکسن در شهرستان‌های فردوس، قاینات و طبس تزریق خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس پروتکل واکسن روسی، دوز دوم این واکسن بعد از سه هفته باید تزریق شود، ادامه داد: در همین راستا ۷۵ دوز دیگر پس از ۲۱ روز به کادر درمانی تزریق خواهد شد.

 

دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: این واکسن به کسانی که تا این لحظه به بیماری کرونا مبتلا نشده اند تزریق می‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه دوزهای بعدی برای تزریق به سایر کارکنان درمانی مرتبط با کرونا و گروه های پرخطر و و به دیگر اقشار جامعه استفاده می شود، عنوان کرد: در محموله های بعد واکسن کرونا روسی نیز سهمیه استان را تحویل خواهیم گرفت و بعد از کادر درمانی در مراحل بعدی برای سایر اقشار واکسیناسیون انجام خواهد شد.

 

وی در پایان بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان توصیه می‌شود.

کد خبر 1027111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha