انسان همواره به دنبال کمال طلبی است

حجت الاسلام رجایی پور با بیان اینکه انسان همواره به دنبال کمال طلبی است، البته حسب نگرش که چه چیزی را کمال بداند مسیر تکامل را تعیین می‌کند، گفت: اگر تکامل را در ماده ببیند به تکامل مادی تمایل دارد و اگر تکامل معنوی به این بعد توجه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «محمدصادق رجائی پور» در نشست علمی « چگونه ایده پردازی کنیم » با بیان اینکه داشتن خلاقیت هم ذاتی و هم اکتسابی است لذا برای ارتقای سطح خلاقیت، تکنیک‌هایی وجود دارد که می‌توانید به ‌واسطه آن خلاقیت خود را ارتقاء دهید، گفت: ایده یعنی نوآوری متفکرانه برای حل یک مسئله یا مشکل با ارائه راهکار جدید یا پاسخی نوین که باعث سهولت در رفع آن مشکل یا پاسخ کامل‌تر به آن مسئله می‌شود و ایده پردازی نیز، عبارت است از فرآیندی که در آن ایده‌های نو و جدید ایجاد می‌شود.

 

این استاد حوره علمیه با بیان اینکه انسان همواره به دنبال کمال طلبی است، البته حسب نگرش که چه چیزی را کمال بداند مسیر تکامل را تعیین می‌کند، افزود: اگر تکامل را در ماده ببیند به تکامل مادی و پیشرفت ظاهری تمایل دارد و اگر تکامل معنوی را به ‌عنوان هدف تعیین کند به بعد معنوی تکامل توجه دارد.

 

وی بابیان اینکه ایده پردازی از دو جهت برای تکامل‌گرایی انسان و حل معضلات و پاسخ به مسائل و مشکلات و  در زندگی و عدم پاسخ گرایی عقلانی و سهیم مستحق ملامت و مذمت خواهیم بود، ضرورت دارد، تشریح کرد: زندگی انسان در هر جهتی که قدم بردارد با مشکلات و معضلات مواجه است.

 

حجت ‌الاسلام رجائی پور با اشاره به اینکه ایده، پاسخی است که حل مسئله را راحت‌تر می‌کند نه اینکه صرفاً پاسخ دیگری برای یک مسئله باشد، افزود: ایده و پاسخ‌های ما باید چارچوب معرفتی داشته، مستدل و مبرهن باشند.

 

اسن استاد حوزه علمیه خوب اندیشیدن، اهل تفکر بودن، نترسیدن از مواجهه با مشکل و مسئله و پاک نکردن صورت‌مسئله را از گام‌های ایده پردازی برشمرد و گفت: توجه به مشکل یا معضل و تحلیل درست از وضع موجود یا مسئله تهیه‌شده برای ارائه یک ایده عالی، خیلی اهمیت دارد.

 

وی افزود: فراگیری معضل و مسئله، بررسی جایگاه موضوع و مسئله، بررسی اصالت آن و درنهایت ارائه نظر خلاقانه و نوآورانه برای حل موضوع، از دیگر گام‌های ایده پردازی به شمار می‌آیند

کد خبر 1027119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha