کانون امام حسن مجتبی؛ مرکز فعال در حوزه مشارکت اجتماعی شد

داوران جشنواره اوقات فراغت تیران و کرون، کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان را به عنوان مرکز نمونه و فعال در حوزه مشارکت اجتماعی معرفی کرد.

«مهدی مرادی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره اوقات فراغت در تیران و کرون به منظور ارزیابی و انتخابات مراکز فعال و برتر این حوزه اظهارداشت: هیات هندبال، مدرسه فوتبال نوین، کانون فرهنگی هنری عزیزآباد، کانون فرهنگی هنری امامزاده عبدالله، کانون امام حسن مجتبی، موسسه مردم نهاد نسل جوان فردا، فرهنگسرای شهرداری تیران، خیریه آبشار عاطفه ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و  کلاس ورزش کودکان به عنوان پایگاه های برتر در اولین جشنواره اوقات فراغت تیران و کرون معرفی شدند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با اشاره به اینکه این جشنواره به پیشنهاد شورای مشورتی در ستاد ساماندهی مطرح و با حمایت مسئولان محلی اجرا شد، افزود: این مراکز هر کدام در یک رشته شامل نشاط افزایی،  هویت آفرینی، مهارت افزایی، استعداد یابی، مشارکت اجتماعی و کار گروهی دارای توانایی و ظرفیت بودند که از آن ها تجلیل شد.

*انتخاب هدفمند برنامه های اوقات فراغت

 

وی ادامه داد: کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) این شهرستان به دلیل سیاست و برنامه ریزی های برای انجام فعالیت های گروهی، مسئولیت دهی و تقویت انگیزه در مسئولیت پذیری، به عنوان مرکز نمونه و فعال در حوزه مشارکت اجتماعی انتخاب شده است.

 

مرادی اضافه کرد: فعالیت گروهی و تقویت مشارکت اجتماعی یکی از نیازهای مهم امروز جامعه است که چنین برنامه ریزی و آموزش به کودکان، نوجوانان و جوانان دستاوردهای زیادی را برای جامعه خواهد داشت.

وی گزینش کلاس و برنامه مناسب را یک ضروت برای اوقات فراغت فرزندان بیان و تصریح کرد: والدین باید به اولویت‌هایی همچون حفظ سلامت فرزندان و ایجاد فضای مناسب برای رشد شناختی و پرورش استعدادهای آن‌ها در شرایط مختلف توجه داشته باشند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون با اشاره به ناکارآمدی بسیاری از برنامه‌های اوقات فراغت در سال های گذشته، گفت:  تغییر رویکرد این برنامه‌ها در دروان کرونا و پسا کرونا لازم است تا به معنای واقعی فراغت افراد غنی سازی شود.

 

وی یادآورشد: در دوران کرونا  با سبک جدیدی از زندگی مواجهه شدیم  که ارائه برنامه های فراغتی به نوعی متفاوت از قبل مورد نیاز است.

 

*هویت آفرینی، مهارت ازایی و نشاط اجتماعی رویکرد برنامه های فراغتی

 

مرادی با بیان اینکه باید فعالیت های اوقات فراغت هدفمند و بر اساس یک مدل منظم باشد، تصریح کرد:  هویت آفرینی، مهارت و نشاط اجتماعی  مهمترین رویکرد برنامه های فراغتی است که به عنوان مولفه های ارزیابی مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: بی توجهی به برنامه های اوقات فراغت و فعالیت غیرکارشناسی به انگیزه، آینده و مسیر پیشرفت نسل جوان و نوجوان جامعه صدمه می زند و ماموریت مهمی بر عهده نهادهای فرهنگی است.

 

کد خبر 1027136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha