احیای کارکرد تربیتی مسجد نیازمند هماهنگی مردم ومسئولین با یکدیگر است

قاسمی طوسی با بیان اینکه مساجد در محلات مختلف همچنان می توانند تربیت کننده نوجوانان و جوانان با ارزش های دینی باشند، گفت: البته تحقق این مهم همانند احیای کارکرد تربیتی مسجد، مستلزم همکاری میان مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌«سمیه قاسمی طوسی» صبح امروز(۲۶بهمن) در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران اظهار کرد: به دور از نگاه جنسیتی حفظ و تحکیم بنیان خانواده از اولویت های مهم امور بانوان و خانواده استانداری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران  به نگاه حمایتی امور بانوان به معیشت خانواده ها به ویژه زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه از یک سو و شیوع ناگهانی ویروس کرونا از سویی دیگر علاوه بر ساختار اقتصادی، بخش های مختلف جامعه از جمله اقشار آسیب پذیر مانند زنان سرپرست خانوار را با مشکل مواجه کرد در چنین شرایطی پرداختن به معیشت این گروه از اقشار مورد توجه قرار گرفت.

 

وی تصریح کرد: سفره ها کوچک تر شده است و در کنار همه موضوعات که چشم انداز مهم ماست، نگاه ویژه به مشاغل خانگی داریم.

 

قاسمی طوسی گفت: تلاش خانه جوانان ستودنی است که با توجه به ساختار و دغدغه مندی براساس احساس وظیفه در قبال گروه هدف وارد عمل شده و مسئولانه پای کار هستند.

 

به گفته مدیر کل امور بانوان استانداری مازندران، اثرگذاری بانوان در دوران مختلف انقلاب و دفاع مقدس کاملا مشهود است و امیدواریم متولیان متعدد فرهنگی، توجه به مسائل بانوان را در دستور کار قرار داده و بدانیم تک صدایی راه به جایی نمی برد.

 

قاسمی طوسی افزود: مشارکت و توسعه همه جانبه در مسائل فرهنگی و دینی نیازمند حرکت همگانی همه مسئولان و متولیان در یک راستا و برای یک هدف واحد است و باید تلاش شود تا در راستای یک هدف تلاش شده و عملکردها تنها به گزارش عملکرد خلاصه نشود.

 

وی یادآور شد: تعدد و گستره فعالیت فرهنگی وجود دارد و در این راستا باید با ساماندهی و سازماندهی مناسب همه برای یک هدف و رفع محرومیت ها و مشکلات تلاش کنیم تا موفقیت های بیشتری حاصل شود.

 

طوسی همچنین به ظرفیت مساجد اشاره کرد و یادآور شد: مساجد در روزهای انقلاب مامن و جایگاه افرادی بود که بعدها اثرگذاریشان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به خوبی نمود پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه مساجد در محلات مختلف همچنان می توانند تربیت کننده نوجوانان و جوانان با ارزش های دینی باشند، ادامه داد: البته تحقق این مهم همانند احیای کارکرد تربیتی مسجد، مستلزم همکاری میان مردم و مسئولان است.

کد خبر 1027170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha