وبینار بین المللی «جایگاه ایرانشناسی در بنگلادش» برگزار شد

بنیاد ایرانشناسی نخستین وبینار بین‌المللی از سلسله نشست‌های تخصصی ایرانشناسی را با عنوان «جایگاه ایرانشناسی در بنگلادش» با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در بنگلادش برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش، بنیاد ایرانشناسی به منظور گسترش مطالعات و برقراری ارتباطات در حوزه‌های ایرانشناسی، تلاش علمی خود را به معرفی یا شناساندن ایران و جلوه‌های تاریخی تمدنی این سرزمین در قالب مجموعه‌ای از گفتگوهای علمی با نهادهای ایرانشناسی و ایران شناسان معطوف داشته است که در همین راستا نخستین وبینار بین‌المللی با عنوان «بررسی جایگاه ایرانشناسی در بنگلادش» در بنیاد ایرانشناسی برگزار شد.

این گفتگوی زنده علمی با سخنرانی اساتید ایران شناس و زبان فارسی همچنین با مشارکت نهادهای فرهنگی و دانشگاهی از سوی دو کشور ایران و بنگلادش، در قالب فضای مجازی برگزار شد.

حامد فروزان معاون اطلاع‌رسانی و همکاری‌های بین‌الملل بنیاد ایران شناسی، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه (س) و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: بعد از انقلاب اسلامی شاهد حضور ایران در رتبه‌های برتر دنیا در حوزه‌های مختلف علمی، فن‌آوری، جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، ذخایر نفت و گاز و ... هستیم.

وی بر اهمیت ضرورت تأسیس کرسی ایرانشناسی در بنگلادش تأکید کرد و گفت: از طرف بنیاد ایرانشناسی این آمادگی وجود دارد که در زمینه تبادل استاد، دانشجو، مطالعه و پژوهش و برگزاری سمینارهای مشترک علمی و فرهنگی در قالب دوره‌های دانش‌افزایی ایرانشناسی به صورت مجازی و حضوری (در صورت وجود امکانات و شرایط)، همکاری‌های متقابل صورت گیرد.

معاون اطلاع‌رسانی افزود: بنیاد ایرانشناسی به مناسبت دهه مبارک فجر، چند سهمیه از بورسیه رشته ایرانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد را که در اختیار دارد به دانشجویان علاقه‌مند بنگلادشی، جهت تحصیل در دانشگاه شهید بهشتی تخصیص خواهد داد.

کد خبر 1027219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha