بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستدار امام سجاد (ع) معرفی می‌شود

فقهی‌زاده از معرفی بندرعباس به عنوان شهر جهانی دوستدار امام سجاد (ع) تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: طبق شیوه نامه تدوین شده سالانه ۱۰ روستا به عنوان روستای قرآنی کشور معرفی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر «عبدالهادی فقهی زاده» امروز یکشنبه 26 بهمن در جلسه شورای سیاست گزاری طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران و رونمایی از پوستر ضمن تبریک حلول ماه رجب گفت: دستور جلسه امروز ما نهایی سازی طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران است که بلافاصله وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

 

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 92 چند برنامه را در جهت تقویت گفتمان سازی و جریان سازی قرآنی در دستور کار قرار داده است که چند نمونه از این کارها به مرحله اجرایی رسیده است، یکی از این برنامه ها طرح معرفی و انتخاب «پایتخت نهج البلاغه جمهوری اسلامی ایران» است که با استقبال خوبی هم روبرو شد. برنامه دیگر انتخاب «پایتخت صحیفه سجادیه» بود.

 

 وی افزود: با توجه به ظرفیت جدی بندرعباس تا دو هفته آینده شهر جهانی دوستدار امام سجاد (ع) نیز در این استان معرفی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: ما طرح روستای قرآنی را بیشتر در جهت تقویت فرهنگ دینی و اعتماد ملی در روستاها راه اندازی کردیم اگرچه این طرح امسال شروع شده است، اما امیدواریم، بتواند سال‌های سال برگزار شود و آثار مغتنمی به همراه داشته باشد.

 

فقهی زاده خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که بنده از سال 96 به دنبال انجام آن بودم، بحث راه اندازی انتخاب روستای قرآنی بود که به دلایل متعدد و فراخوان برخی از کارها این اقدام به تعویق افتاده بود ولی اکنون با همکاری دوستان در آستانه تحقق است.

 

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور و همچنین در فرهنگ عمومی روستاها ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که می توان آنها را از قوه به فعل تبدیل کرد و نتایج خوبی هم کسب کرد.

 

وی با اشاره به شیوه نامه شورای سیاستگزاری طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی افزود: با توجه به شیوه نامه ای که تدوین و تعریف شده است، سالانه در سراسر کشور 10 روستا با احراز شاخص ها به عنوان روستای قرآنی کشور تعریف و معرفی خواهند شد. ما حوزه مشترک بسیار جدی با فرهنگ عمومی کشور داریم و در جلسه ای که در شورای فرهنگ عمومی استان لرستان برگزار کردیم، عرض کردم که فرهنگ قرآنی یکی از عناصر اصلی شورای فرهنگ عمومی کشور است که انشاءالله بتوانیم تعامل خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

کد خبر 1027263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha