۵ كتابخانه عمومی با اعتبارات مسئوليت‌های اجتماعی نفت در خوزستان احداث می‌شود

حسین‌زاده از احداث پنج كتابخانه عمومی با اعتبارات مسئوليت‌های اجتماعی نفت در شهرستان‌های گتوند، بهبهان و کارون خبر داد و گفت: به جز شهر الهايی تقريبا همه شهرهای خوزستان صاحب كتابخانه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عباس حسين‌زاده» ظهر امروز (یکشنبه ۲۶ بهمن) در ديدار با آيت الله سيد علی شفيعی نماينده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری اظهار كرد: در پنج سال گذشته 16 كتابخانه در خوزستان افتتاح كرديم كه بيشتر آنها در مناطق كم‌برخوردار و محروم استان هستند.

 

سرپرست اداره كل كتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه به جز شهر الهايی تقريبا همه شهرهای خوزستان صاحب كتابخانه هستند افزود: خوشبختانه از محل اعتبارات مسئوليت‌های اجتماعی نفت پنج كتابخانه در  گتوند، بهبهان و كارون احداث می‌شود.

 

وی با بيان اينكه كارهای خوبی در حوزه كتابخانه‌ها در حال انجام است اضافه کرد: در حال آماده‌سازی طرحي به نام پیک كتاب متناسب با شرايط كرونايی استان هستيم كه در قالب اين طرح افراد پس از مراجعه به سايت كتابخانه‌های عمومی خوزستان و انتخاب نام كتاب، آن را از طريق پیک كتاب و در بسته مخصوص كاملا بهداشتی دريافت می‌كنند و پس از مطالعه آنها دوباره كتاب با يک تماس توسط پيک كتاب تحويل و به كتابخانه برگردانده می‌شود.

 

حسین‌زاده تصریح کرد: با توجه به اينكه كرونا تا مدت نامعلومی وجود خواهد داشت، اجرای اين طرح موجب حذف مراجعات غيرضروری و تجمعات و رعايت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌شود و علاوه بر آن كتاب را در سبد مطالعات مردم در دوره كرونا قرار می‌دهد و فاصله بين مردم و كتاب را كم می‌كند.

 

وی خاطر نشان كرد: انتظار داريم مسئولان به حوزه فرهنگ و كتاب و كتابخواني بيشتر توجه كنند و اولويت بيشتری را به كتابخوانی و كتاب اختصاص دهند.

 

«آيت‌الله سيد علی شفيعی» نیز در این ديدار عنوان كرد: كتاب چيز خوبی است و خوبی كتاب به همه چيز آن از خريدار، فروشنده و بخشنده و دارنده آن سرايت كرده است.

 

نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: من 14 سال رئيس كل دادگستری خوزستان بودم و پس از دوره رياست مسئولان وقت پيشنهاد تأسيس حوزه علميه را به من دادند اما من دوست داشتم كتابخانه تأسيس كنم.

 

وی با اشاره به علاقه خود به داشتن كتاب و كتابخانه اذعان کرد: در حال حاضر پنج هزار جلد كتاب در منزل دارم كه كتاب‌های منبع و مرجع و اصلی هستند.

 

آيت‌الله شفيعی یاد آور شد: 23 هزار جلد كتاب هم در كتابخانه عمومی شهيد سيد مرتضی شفيعی دارم و كتاب‌های فرزندم را پس از شهادت به اين مكان منتقل كردم.

 

کد خبر 1027286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha