روحانیت لرستان در غسالخانه ها و آرامستان ها و در تجهیز اموات کرونایی حضوری جهادی داشتند

حجت الاسلام عبداللهی، با اشاره به فعالیت جهادی روحانیت حوزه علمیه استان در کنار دیگر گروه های جهادی، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون روحانیت در غسالخانه ها و آرامستان ها و در تجهیز اموات کرونایی حضوری جهادی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «احد عبداللهی»، امروز(26بهمن) در دیدار با مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اظهار داشت: طلاب، روحانیت و مبلغان حوزه علمیه از روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا در جامعه فعالیت چشمگیری داشته اند.

 

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به فعالیت جهادی طلاب، روحانیت و مبلغان حوزه علمیه در مواقع بحران، خاطرنشان کرد: در سیل سال گذشته و در مقابله با ویروس کرونا شاهد فعالیت جهادی طلاب و روحانیت در بین مردم بودیم.

 

وی افزود: برگزاری رزمایش احسان و همدلی، رسیدگی به بیماران کرونایی و خانواده های آنان، جمع آوری کمک های مردمی برای کمک به خانواده های متضرر از کرونا، تهیه و توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها از جمله فعالیت جهادی طلاب و روحانیت استان بوده است.

 

حجت الاسلام عبداللهی حضور روحانیت در غسالخانه های لرستان و انجام امورات مربوط به کفن و دفن فوتی های کرونایی را از دیگر اقدامات جهادی روحانیت و طللاب استان عنوان کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: در سایه حضور جهادی و پر رنگ روحانیت در غسالخانه ها و آرامستان ها در تجهیز اموات کرونایی حتی یک میت بدون غسل و کفن مطابق با موازین شرعی و عرفی خاکسپاری نشده است.

 

حجت الاسلام عبداللهی یادآور شد: از دیگر اقدامات جهادی طلاب و مبلغان استان می توان به ارائه مشاوره های بالینی، دینی، بهداشتی و همیاری با کادر درمان عنوان کرد.

کد خبر 1027290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha