گسترش فرهنگ نماز نیازمند اعتبارات ویژه است

حجت الاسلام صباحی گفت: در کمیته برنامه ریزی باید اعتبار ویژه ای برای ستاد اقامه نماز در نظر گرفته شود تا بتوانیم علاوه بر تبلیغ و فرهنگ سازی در خصوص توسعه و ترویج نماز، امکانات و تجهیزات برخی از نمازخانه ها را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی، حجت الاسلام «عباس صباحی» امروز (یکشنبه،26 بهمن) در جلسه ستاد اقامه نماز که در مصلی نماز جمعه بندرانزلی برگزار شد از تخصیص 336 میلیون تومان اعتبار طی هشت سال گذشته برای بخش عمرانی خبر داد و گفت: این اعتبار جهت احداث، تعمیر و تجهیز خانه های عالم هزینه شد، لذا در بخش فرهنگی به اعتبارات ویژه ای نیاز داریم.

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: در 26 اداره و سازمان این شهرستان نماز با حضور ائمه جماعت اقامه می شود و این ستاد آمادگی دارد تا برای اداراتی که تمایل به برگزاری اقامه نماز به صورت جماعت را دارند در صورت اعلام نیاز، روحانی اعزام کند.

 

 وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص فضیلت اقامه نماز اول وقت توسط روحانیون، گفت: براساس مصوبه هیات وزیران پیگیر یکسان سازی حق ایاب و ذهاب روحانیون مطابب با نظرات کارشناسی هستیم.

 

وی تاکید کرد: این مقوله در برنامه ای مدون به استان ارسال شده و منتظر ابلاغ آن هستیم تا بتوانیم حق القدم ائمه جماعات را براساس شرایط مکانی، مسافت، سطح تحصیلات و سوابق ارزیابی و یکسان سازی کنیم.

 

صباحی در ادامه از ادارات شهرستان خواست تا اطلاعات مربوط به نمازخانه های ادارات تابعه اعم از وسایل سرمایشی و گرمایشی و ... را در سامانه سجاده ثبت کنند.

 

وی به برگزاری سالانه اجلاس سراسری نماز در شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امسال علی رغم محدودیت های کرونایی اجلاس نماز در شهرستان بندرانزلی با رعایت پروتکل های بهداشتی به طور شایسته ای برگزار شد و از سوی مسئولان استانی مورد تقدیر قرار گرفت.

 

وی خواستار معرفی رابطین نماز ادارات به ستاد اقامه نماز نیز شد و گفت: سازمانها و ادارات شهرستان با کم و یا بیش از 10 نفر پرسنل، دارا و یا فاقد نمازخانه، رابطین نماز خود را به ستاد اقامه نماز شهرستان معرفی کنند.

 

حجت الاسلام صباحی افزود: گروهی در فضای مجازی برای رابطین نماز با نام یاوران نماز ایجاد شده که در آن اخبار و بخشنامه های مربوط به حوزه نماز قرار داده می شود. به این ترتیب رابطین می توانند ابلاغیه ها را به اطلاع روسای ادارات برسانند.

 

وی به انجام بازدید مشترک ستاد اقامه نماز به سرپرستی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هر دوماه یکبار اشاره و تصریح کرد: این تیم از کلیه نماز خانه های بین راهی، رستورانها و پمپ بنزین ها بازدید کرده و نقاط ضعف و قدرت آنها را رتبه بندی می کند.

 

وی با بیان اینکه بندرانزلی با 18 رستوران و 30 هتل بیش از مرکز استان دارای مجتمع های اقامتی و پذیرایی است اظهار داشت: در این مراکز مشکل کمتری وجود دارد اما در برخی موارد باید مشکلات اصلاح شود و ما این موارد را پیگیری می کنیم.

 

دبیر ستاد اقامه نماز انزلی خواستار گسترش تبلیغات محیطی با عنوان نماز با نصب تابلو و براساس مقتضیات زمان در سطح شهر شد و افزود: طولی بودن شهر انزلی سبب شده پوشش تبلیغاتی شهر عمل دشواری باشد. از شهردار می خواهیم نسبت به نصب حد ترخص در مبادی ورودی و خروجی شهر و تابلوهای نماز در سطح شهر اقدام کند.

 

در پایان این جلسه ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، اتاق اصناف و خبرگزاری شبستان در انزلی به جهت همکاری با ستاد اقامه نماز با اهدا لوح مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

کد خبر 1027379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha