بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور رفع سوء تغذیه مددجویان کمک شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان گفت: امسال بیش از ۱۰ میلیارد ریال جهت رفع سوء تغذیه مددجویان کمیته امداد شیروان کمک شد.

«مرتضی صفی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: امسال 10 میلیارد و 884 میلیون و 193 هزار ریال ریال جهت رفع سوء تغذیه مددجویان کمیته امداد شیروان و برای تعداد 100 نفر کمک شد.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان بیان کرد: همچنین جهت کمک به رفع سوء تغذیه مادران بارده و شیرده به تعداد 454 نفر به مبلغ یک میلیارد و 816 میلیون ریال و کمک به رفع سوء تغذیه کودکان به تعداد 125 نفر به مبلغ 500 میلیون ریال توسط این نهاد صورت گرفت.

 

صفی پور عنوان کرد: جهت پوشش بیمه های اجتماعی مددجویان سرپرست و اشتغال و خودکفایی برای 385 نفر به مبلغ 8 میلیارد و 543 میلیون و 583 هزار ریال و کمک به تجهیزات پزشکی و فرانشیز بیماران صعب العلاج به تعداد 760 نفر به مبلغ دو میلیارد و 317 میلیون و 707 هزار ریال صورت گرفت.

 

وی تصریح کرد: کمک به رفع سوءتغذیه کودکان، یک طرح مشارکتی و حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد است که با هدف کمک به رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند اجرا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: بر پایه آمار سازمان بهداشت جهانی، سوءتغذیه بزرگترین عامل مرگ ‌و میر کودکان به شمار می رود که کمبود و کیفیت نامناسب مواد غذایی از مهم‌ترین دلایل آن است.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان همچنین کمک به رفع سوءتغذیه زنان باردار و شیرده را از دیگر خدمات این نهاد اعلام کرد.

 

هم اکنون 17 هزار و 292 نفر مشتمل بر 9  هزار و 307 خانوار در شهرستان 157 هزار نفری شیروان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1027428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha