فعالیت در فرهنگ، ‌با بخشنامه پیش نمی‌رود

ناظمی گفت: فعالیت در فرهنگ، ‌با بخشنامه پیش نمی‌رود و تعامل سازنده دستگاه های فرهنگی با هم و با مخاطبان، باعث هم افزایی شایسته و ترقی و تعالی فرهنگ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در دیدار معاون فرهنگی شهردار تبریز اظهار داشت: فعالیت در بخش فرهنگ،‌ با بخشنامه پیش نمی‌رود و تعامل سازنده دستگاههای فرهنگی با هم و با مخاطبان، باعث هم افزایی شایسته و ترقی و تعالی فرهنگ خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: همه‌ کسانی که در حوزه‌ فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنند اجزای یک پیکر واحد محسوب می‌شوند و برای تعالی فرهنگ این مرز و بوم، اصحاب فرهنگ و هنر و متولیان این حوزه باید در کنار یکدیگر و در راستای غنابخشی به فضای فرهنگی شهر اهتمام داشته باشند.

وی با تأکید بر این‌که برای دستیابی به این مهم، نیازمند هم‌پوشانی نهادهای مختلف شهری و فرهنگی هستیم، گفت: در خط مقدم فرهنگ همه باید بخشی از کار را بر  عهده بگیرند.

ناظمی با تأکید بر این‌که با جانمایی صحیح نقش‌ها در این وادی می‌توان برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر امیدوار بود، خاطرنشان کرد: پیشینه‌ غنی آذربایجان‌شرقی و پتانسیل‌های موجود استان را دو بال قدرتمند فرهنگ و هنر برای رسیدن به جایگاهی شایسته در این عرصه برشمرد.

همچنین حجت‌الاسلام‌ احمد حمیدی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و معاون شهردار تبریز در این دیدار گفت: با تعامل سازنده و اثرگذار می‌توان نتیجه‌های مطلوبی را در حوزه فرهنگ و هنر اخذ کرد.

وی با بیان اینکه فعالیتهای حوزه فرهنگی شهرداری تبریز در سال جاری در حوزه‌ی کتاب متمرکز شده است، افزود: برگزاری چند مسابقه کتاب‌خوانی، برگزاری کارگاه‌های کتاب‌خوانی و رونمایی از طرح کتاب یار که برای اولین بار در سطح شهرداری‌های کشور، از تبریز به اجرا رسیده است از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این خصوص است که امیدواریم با تعامل‌های سازنده ثمرات درخشانی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان در سال جاری فراخوان جایزه کتاب سال تبریز را منتشر کرد تا بتواند در کنار سایر فعالیت‌های صورت گرفته از طریق سازمان گامی در راستای معرفی تبریز به عنوان پایتخت کتاب سال کشور، برداشته باشد

کد خبر 1027442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha