بیانیه هیئت داوران هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام

هیئت داوران هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا ضمن معرفی برگزیدگان، بر خلق آثار با محتوا با در نظر گرفتن محوریت نسل کودک و نوجوان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

پرداختن به ادبیات، آواها و نواهای عاشورایی، گامی هنرمندانه و متعهدانه در راستای ترویج فرهنگ متعالی شهادت است که از عهده ی کسانی برمی آید که قلم شان را با وضو به دست می گیرند و حنجره هاشان با تلاوت دل پذیر کتاب آسمانی، آشناست.

 

در هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا «آواها و نواهای عاشورایی»  که با همت ستاد  هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و همکاری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام رقم خورد ۱۷۰ اثر از ۱۱ استان کشور به دبیرخانه این سوگواره ارسال گردید که هیئت داوران با بررسی توانمندی عناصر شعری و موشکافی ترکیبات از لحاظ بلاغي، محتوا، فرم و خلاقیت سروده ها و التفات ویژه به تلفیق شعر و آوا و ارتباط آن با مخاطب، همچنین با تفکیک کردن آثار تقلیدی و کلیشه ای از آثار تولیدی و خلاق، شش اثر از  شرکت کنندگان را شایسته تقدیر دانست.

1-امین گجری ۲- زارع شیراز ۳ حجت الله کرم الهی 4- رضا سهرابی 5- علی رشیدی6 -علي اكبر صالحي

 

هیئت داوران، ضمن آرزوی موفقیت و بهروزی برای همه فعالان این عرصه پیشنهاد می کند که پویندگان شعر فردای عاشورایی با دوری از هر گونه کلیشه و با در نظر گرفتن نسل کودک، نوجوان و جوان به خلق آثاری بپردازند که رعایت کردن ایجاز و سرباز زدن از هر گونه اطنابی، ارتباطی احساس برانگیز با مخاطبین خود داشته باشند.

 

عبدالحسين رحمتی -  کیومرث مرادی

کد خبر 1027453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha