۱۰ تُن به سرانه آرد فاروج اضافه شد

فرماندار فاروج گفت: با توجه به مشکلات نانوایی های شهرستان و ایجاد صف های طولانی، برای بهبود شرایط ۱۰ تُن آرد به سرانه شهرستان اضافه شد.

«ابوالحسن نجفی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: سه نانوایی شهرستان متقاضی نیمه یارانه ای شدن هستند که این روند علاوه بر 10 تُن، زمینه ساز افزایش هشت تُن آرد دیگر هم به سرانه می شود.

 

فرماندار فاروج با اشاره به اینکه ساماندهی آرد و نان شهرستان به رغم اقدامات انجام شده هنوز هم گلایه هایی به همراه دارد، گفت: از حجم صف کاسته شده اما هنوز جای کار دارد.

 

نجفی با اشاره به اینکه رویکرد برگزاری جلسه های کارگروه گندم، آرد و نان در شهرستان در ماه های گذشته، حل مشکل صف های نانوایی بوده، افزود: طی ماههای گذشته در حدود 42 تُن آرد مازاد بر سهمیه برای توزیع در روزهای اوج مصرف، در شهرستان توزیع شده  است.

 

وی با اشاره به طرح نصب دوربین در واحدهای خبازی شهرستان که در کارگروه مربوطه مصوب شده، گفت: این رویکرد، نظارت ها را بیشتر می کند.  

 

فرماندار فاروج گفت: یکی از بهترین راهکارهای حل مشکلات و صرفه اقتصادی هرچه بیشتر نانوایی ها، راه اندازی مجتمع عرضه نان است که در صورت انجام آن از سوی خبازان شهرستان، پیگیر افزایش سهمیه برای این واحدها خواهیم بود.

 

پیش از این سرانه آرد توزیعی شهرستان ۹.۵ کیلوگرم بوده است. سرانه مصرف آرد در استان، 7.5 کیلوگرم و در كشور 6.5 کیلوگرم است كه علت سهم بیشتر فاروج،  قرار داشتن در مسير جاده آسيايي و تردد روزانه مسافران و گردشگران در اين شهرستان است.

 

مجموع نانوایی های شهرستان، 88 واحد است که از این تعداد 27 نانوایی در شهر فاروج و 6 نانوایی در شهر تیتکانلو فعال است.

کد خبر 1027482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha