برای تدوین سند توسعه جوانان، چالش های این حوزه با ارائه راهکار تعریف شود

استاندار خراسان شمالی گفت: برای تدوین سند توسعه جوانان تمامی مسائل و چالش های حوزه جوانان با ارائه راهکار باید تعریف شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی؛ «محمد علی شجاعی» در هفتمین نشست مجمع مشورتی جوانان استان گفت: تعیین اولویت ها، بهره مندی از ظرفیت تمام جوانان و تشریح وضعیت موجود استان در تدوین سند توسعه جوانان حائز اهمیت است.

 

استاندار خراسان شمالی افزود: آداب تدوین برای این سند باید رعایت شده و بر اساس شناخت شهرستان ها و ظرفیت جوانان این تدوین صورت گیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه در سند فوق باید نداشته های استان را پوشش داد، بیان کرد: برای تدوین سند توسعه جوانان تمامی مسائل، چالش های حوزه جوانان با ارائه راهکار باید تعریف شود تا بتوان از ظرفیت این جوانان در حوزه های مختلف بهره مند شد.

 

شجاعی اشاره ای به حوزه صادرات به عنوان یکی از محورهای توسعه سند کرد و گفت: در بخش صادرات، عملکرد ضعیفی داریم اما با بهره مندی از ظرفیت جوانان باسواد و متخصص می توانیم این عملکرد را ارتقا دهیم.

 

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در بخش تجارت بیشتر وارد کننده هستیم، خاطرنشان کرد: دلیل اصلی این موضوع ارتباطات ضعیف در حوزه بین الملل است اما می توان با تدوین این سند از وجود جوانان متخصص و دارای تجربه کاری استفاده کرد و از چنین جوانانی حمایت خواهیم کرد.

 

وی به ارتباط حوزه ورزش همگانی و جوانان هم اشاره و اظهار کرد: ورزش همگانی به معنای ایجاد فضایی برای نشاط جامعه است لذا می توان در تدوین این سند به مباحث فراغت جوانان از این طریق پرداخته شود اما در گام بعدی استعدادیابی با تکیه بر آموزش عالی مهم است زیرا جوانان حرف های بسیاری در این حوزه خواهند داشت.

 

شجاعی همچنین بر تقویت حوزه دانشگاه و صنعت در تدوین این سند تاکید کرد.

 

 

 

کد خبر 1027537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha