سیره امام هادی (ع) ترسیم حیات طیبه انسانی بود

حجت الاسلام داداش زاده گفت: گفتار و رفتار، همچنین خوی و منش حضرت امام هادی (ع) ترسیم «حیات طیبه» انسانی و تبلور تمامی ارزش‌های الهی بود.

«حجت‌الاسلام محمد داداش زاده»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، با بیان اینکه آن امام بزرگوار در نیمه ذی الحجه سال ۲۱۲ هجری قمری نزدیک شهر مدینه در روستای صریا چشم به جهان گشودند و در ماه رجب سال ۲۵۴ هجری قمری در سامرا توسط معتز عباسی به شهادت رسیدند، اظهار کرد: امام هادی (ع) از صفات اخلاقی برجسته و کرامات خاصی برخوردار بودند، القاب آن امام، الامین، التقی، الناصح، المتوکل، المرتضی، الفقیه، الطیب، العسکری، الوضح، الرشید، الشهید، الوفی، الخالص، العالم، نقی، فتاح، هادی، نجیب و مؤتمن گوشه هایی از فضائل، مناقب و صفات والای ایشان را به خوبی بیان می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: پیشوایان معصوم (ع) انسان‌های کامل و برگزیده‌ای هستند که به‌عنوان الگوهای رفتاری و مشعل‌های فروزان هدایت جامعه بشری از سوی خدا تعیین شده‌اند. گفتار و رفتار، همچنین خوی و منش حضرت امام هادی (ع) ترسیم «حیات طیبه» انسانی و تبلور تمامی ارزش‌های الهی بود.

حجت الاسلام داداش زاده بیان کرد: از جمله اقدامات این امام بزرگوار می توان به ایجاد آمادگی فکری شیعیان جهت ورود به عصر غیبت، مبارزه با انحرافات، تربیت نیرو و افراد شایسته، تقویت سازمان وکالت تبیین مقام شامخ امامت از طریق زیارت غدیریه و زیارت جامعه کبیره اشاره کرد.

وی  با بیان اینکه امام علی النقی (ع) سفیران زیادی را به کشورهای مختلف اعزام کردند، از مهمترین آنها شاه عبدالعظیم حسنی بود، تصریح کرد: که ایشان به‌عنوان نماینده ایشان به ایران و شهر ری اعزام شدند، حضور این بزرگوار چه در آن دوران و چه هم اکنون باعث خیروبرکت بوده و در حال حاضر نیز این مکان، محل علم و تجمع محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان سخنان خود گفت: شیخ طوسی دانشمند بزرگ جهان اسلام تعداد شاگردان آن حضرت را ۱۸۵ نفر بیان کرده است، در میان شاگردان امام، چهره‌های شاخصی مانند فضل بن شاذان، حسین بن سعید اهوازی و شاه عبدالعظیم حسنی به چشم می‌خورد که برخی از آنان دارای تألیفات ارزشمندی می باشند.

کد خبر 1027651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha