کمک ۳/۵ میلیارد ریالی برای بازسازی مدرسه روستای مرزی احمدآباد هویزه

اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه شهید ستاری، مبلغ ۳/۵ میلیارد ریال برای بازسازی مدرسه روستای مرزی احمدآباد هویزه اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان رودباریبا اشاره به کمک 3/5 میلیارد ریالی برای بازسازی مدرسه روستای مرزی احمدآباد هویزه گفت: فرماندهان، اساتید و دانشجویان دانشگاه در یک کار خود جوش و با هدف سپاس و قدردانی از مردم مهمان نواز و شهید پرور روستای احمد آباد هویزه، مبلغ 3/5 میلیارد ریال برای بازسازی، مرمت و تجهیز مدرسه این روستا، جمع آوری و اهدا کردند.

این دبستان واقع در روستای روستای احمد آباد هویزه، پیش‍تر، به نام سرلشکر خلبان شهید «عبدالحسین حاتمی گزنی» نامگذاری شده بود.

 فرمانده دانشگاه هوایی شهید ستاری ادامه داد: شهید «عبدالحسین حاتمی گزنی»، از خلبانان برجسته نیروی هوایی ارتش بود و با آغاز جنگ تحمیلی با پرواز از پایگاه هوایی تبریز چندین عملیات موفق انجام داده و موفق به نابودی مواضع رژیم بعث شده بود.

فرمانده دانشگاه شهید ستاری اضافه کرد: در یکی از این پروازهای عملیاتی، هواپیمای شهید حاتمی مورد اصابت قرار گرفته و وی در روستای تحت محاصره احمدآباد هویزه فرود می آید؛ سپس اهالی آن روستا به وی پناه داده و شهید بزرگوار را به بعثی ها تحویل نمی دهند که همین موضوع باعث شهادت تمامی 27 نفر ساکن روستا و هم چنین خلبان حاتمی در دوم آبان ماه 59 می شود.

کد خبر 1027709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha