توانمندسازی دانشجویان تحت حمایت امداد دردستور کار است

حجت الاسلام عالیشاه از راه اندازی مراکز نیکوکاری«مِنّا» در دانشگاه های مازندران خبر داد و گفت: تلاش داریم با راه اندازی این مراکز با کمک دانشگاهیان، توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات مددجویان را با بهره گیری از روش‌های علمی و تخصصی، شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(27بهمن) در نشست با پروفسور« کوروش نوذری»  رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه ۸۳هزار خانوار در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند و از خدمات در بخش های گوناگون بهره مند هستند، اظهار کرد:  برنامه ریزی مناسب برای خدمت رسانی مطلوب به نیازمندان انجام می شود و در بخش‌های مسکن، درمان، معیشت، فرهنگی ، اکرام ایتام و.... اقدامات مطلوبی انجام گرفته است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران تصریح کرد: ۷۱ درصد کمک های  کمیته امداد مردمی و ۲۹درصد آن کمک دولتی است و در تلاشیم تا هم افزایی لازم انجام شود‌.

 

وی افزود: یکی از سیاست های راهبردی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است و ۲۰۶میلیارد تومان اعتبار در این بخش اختصاص یافته است .

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: تسهیلات اشتغال پس از شناسایی ، استعداد سنجی  و با بررسی های لازم  به مددجویان در راستای خودکفایی آنها پرداخت می شود.

 

وی گفت: تاکنون ۹۵ درصد اعتبار  اشتغال جذب شد و همه طرح های اشتغال به منظور پایدار سازی مورد نظارت قرار می گیرد و مراکز نیکوکاری اشتغال و کارآفرینی هم در استان  ایجاد شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه ۱۶۰۰دانشجو در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و در کنار دریافت کمک هزینه‌های تحصیلی از خدمات فرهنگی این نهاد بهره مند هستند، بیان کرد:باید از ظرفیت دانشگاه و دانشجویان در خدمت رسانی به نیازمندان استفاده کنیم.

 

وی گفت:کلنگ احداث هزار واحد مسکن مددجویی به زمین زده شد و با کمک و همدلی یکدیگر این تعداد مددجو صاحب خانه می شوند.

 

حجت الاسلام عالیشاه همچنین به حمایت کمیته امداد استان از 8هزار و 500دانش آموز اشاره کرد و افزود: مازندران تنها استانی است که با کمک خیران توانست تبلت دانش آموزان تحت حمایت را برای استفاده از شبکه مجازی شاد تامین کند تا دانش آموز بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

 

وی با تاکید براینکه در خدمت رسانی به محرومان تکریم ،حفظ شأن و کرامت نیازمندان مهمترین نکته است که باید مورد توجه باشد، اظهار کرد: تاکنون ۳۲۰مرکزنیکوکاری با هدف آمایش محله برای شناسایی ظرفیت های محلات ورسیدگی به مشکلات مددجویان با استفاده از ظرفیت همان محله در سطح استان ایجاد شده است.

 

حجت الاسلام عالیشاه از راه اندازی مراکز نیکوکاری«مِنّا» در دانشگاه های استان خبر داد و افزود: تلاش داریم با راه اندازی این مراکز با کمک دانشگاهیان و دانشجویان، توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات مددجویان را با بهره گیری از روش‌های علمی و تخصصی، شاهد باشیم.

 

وی به پرداخت مستمری به مددجویان اشاره کرد و گفت:مددجویان یک نفره 73هزار تومان ،دونفره 83هزار تومان ، سه نفره 97 هزار تومان ،چهارنفره 113 هزار تومان، پنج نفره و پنج نفره به بالا با کمک دولت ۵۶۰هزار تومان مستمری دریافت می کنند.

 

حجت الاسلام عالیشاه به طرح های «امواجی از بهشت» و«هرکارمند حامی یک فرزند معنوی» با هدف افزایش سرانه ایتام و محسنین اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم نیک اندیش مازندران به نیت شهدای دوران دفاع مقدس، مدافع حرم و سردار قاسم سلیمانی حامی ایتام هستند.

کد خبر 1027759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha