سوگواره علمدار کربلا فرصتی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی ایلام/ ترویج سیره ائمه اطهار(ع) جامعه را بیمه می کند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه سوگواره ملی علمدار کربلا و حضور هنرمندان سراسر کشور در این سوگواره فرصتی برای معرفی توانمندی های فرهنگی ایلام است، گفت:ترویج سیره ائمه اطهار(ع) در سطح جامعه، موجب مصونیت در برابر آسیب های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۷ بهمن) در  مراسم اختتامیه هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام، با تسلیت شهادت امام علی النقی (ع) و تقدیر از برگزار کنندگان این سوگواره ملی، اظهار کرد: ایام شهادت ائمه اطهار(ع) فرصتی است که فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بین نسل جوان تبیین و باید فراگیری معارف دین در بین جامعه جزئی از زندگی ما شود.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار»  با بیان اینکه برخی مواقع از ضروریات دین غافل می شویم و به آن ها توجهی نداریم، ابراز کرد: توجه به ارزش ها و مفاهیم دینی سرنوشت ما را در این دنیا و دنیای آخرت مشخص می کند، قرار گرفتن در مسیر و سیره ائمه اطهار(ع) سرمایه ای بزرگ برای سعادت انسان است.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه زرق و برق دنیا انسان را غافل می کند، یادآور شد: تواضع در برابر فقرا، توجه به فرائض دینی از جمله نماز و به ویژه نماز جمعه و جماعت، غافل نشدن از قیامت و زندگی اخروی و بهره گرفتن از آموزه های دین مبین اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) می تواند انسان را از غفلت در این دنیا نجات دهد.

 

وی با بیان اینکه انسان هر آنچه در این دنیا کار خیر و نیک انجام دهد، زندگی اخروی خود را ساخته است، گفت: امید است که در ایام شیوع کرونا که بسیاری از روابط اجتماعی از جمله حضور در مساجد کاهش یافته و محدود شده است، تواضع ما در برابر فقرا و نیازمندان جامعه بیشتر شود و در این شرایط سخت از یاد نیازمندان غافل نشویم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به برگزاری سوگواره ملی علمدار کربلا، تصریح کرد: برگزاری این سوگواره و حضور هنرمندان و بچه های مساجد  از سراسر کشور در عرصه های مختلف هنری در این سوگواره،  برای ما فرصتی ارزشمند است که بایستی در جهت معرفی توانمندی های استان از آن بهره گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به نقش مردم استان ایلام در ایام اربعین حسینی در پذیرایی و استقبال از زوار، ابراز کرد: اربعین حسینی و خادمی زائران عتبات عالیات  بهترین فرصت برای معرفی استان ایلام به عنوان مرکز خادمان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
 

وی گفت: همه ما از اراددتمندان و مریدان آن حضرت هستیم و این سوگواره در رثای شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع)  برگزار می شود و یک ارتباط معنوی با توسل به آن حضرت در سطح جامعه برقرار می شود و این  یک هدف معنوی ارزشمند، تاثیر گذار و بابرکت خواهد بود.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه امید است این سوگواره در سال های آینده  با شکوه تر از امسال برگزار شود، ابراز کرد: ایام شهادت ائمه اطهار(ع) فرصتی است که انسان با فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  آشنا شود و برگزاری چنین برنامه های می تواند در آشنایی ما با معارف اهل بیت (ع) تاثیر گذار باشد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه خواستار توجه انسان به مسائل دینی و حضور حداکتری  اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه جوانان و نوجوانان در برنامه های دینی، مذهبی و نماز جمعه شد.

 

وی در پایان با تقدیر از حمایت های ستاد کانون ها فرهنگی و هنری مساجد کشور  و حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، مشاور وزیر  و رئیس ستاد کانون های مساجد کشور  از این فعالیت ملی در استان ایلام، خواستار تداوم  و برگزاری باشکوتر این حرکت فرهنگی در سال های آینده در استان شد.

کد خبر 1027763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha