شأن اصحاب فرهنگ و هنر استان حفظ شود

ناظمی گفت: مخاطبان مجموعه‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهیختگان و اصحاب فضل و فرهنگ هستند و باید متناسب با شأن آنان رفتار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در شورای اداری اداره کل که با حضور مدیران شهرستانی و ستادی برگزار شد، روزآمدن بودن را از ضروریات عرصه‌ فرهنگ و هنر عنوان کرد و اظهار داشت: اگر نتوانیم خود را با فرآیند گسترش سریع فرهنگ و تکنولوژی در جهان هماهنگ کنیم از قافله تحولات و پیشرفت‌ها جا خواهیم ماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه به مدیریت تعاملی معتقد هستم،  گفت: اگر می خواهیم در جریان فرهنگ عمومی و ملی نقش و سهمی داشته باشیم، ‌این امر در سایه‌ی هم افزایی و تعامل اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: مدیریت از بالا و به پایین و بخشنامه‌ای در حوزه‌ی فرهنگ جوابگو نیست و تعامل سازنده دستگاههای فرهنگی با هم و با مخاطبان، موجب افزایش بهره‌وری در این عرصه خواهد شد.

ناظمی قانون محوری و در عین حال تلاش  برای رفع نواقص قانون در حوزه‌ی فرهنگ و هنر را از رویکردهای این اداره کل عنوان کرد و گفت: باید بین اختیارات و مسئولیت مدیران حوزه فرهنگ و هنر تناسب قائل شویم.

وی همچنین بر بومی‌سازی سیاست‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: مدیران شهرستانی در نمایندگی های این اداره‌ی کل در محدوده‌ی جغرافیایی خود باید تصمیم‌سازی کنند ؛ اگر شهرستانها از لحاظ فرهنگی و هنری قوی نباشند تبریز نیز نخواهد توانست در این عرصه قدرتمند عمل نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ گفت: مخاطبان مجموعه‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهیختگان و اصحاب فضل و فرهنگ هستند و باید متناسب با شأن آنان رفتار شود و جایگاه معنوی و مادی هنرمندان و اصحاب فرهنگ و همچنین همکاران حفظ  شود.

وی بر لزوم توسعه‌ کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تحکیم زیرساخت‌های فرهنگی در استان و بر لزوم تلاش مدیران شهرستانی برای جذب منابع تاکید کرد و کیفی‌گرایی و پرهیز از کمی نگری و آمارسازی را از دیگر رویکردهای شاخص این اداره کل برشمرد.

کد خبر 1027835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha