توجه سینماگران به اقتباس از ادبیات انقلاب ضروری است

جعفری گفت: اگر سینمای ما دچار بحران اندیشه و فیلمنامه است در جشنواره هایی مانند شعر و داستان انقلاب اندیشه های بدیع وجود دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، حسینعلی جعفری دیشب دوشنبه 27 بهمن در اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر و ادبیات داستان انقلاب اسلامی که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، گفت: رمان های خوب و بدیعی نوشته شده است حتی توسط کسانی که در زمان وقوع انقلاب در دنیا نبودند. این افراد نگاه های تفکرآمیز و تحسین برانگیزی دارند. در جشنواره شعر و ادبیات داستان انقلاب نویسندگان جوان در کنار پیشکسوتان شرکت کرده بودند و این مسئله امیدبخش بود. استعدادیابی جوانانی که در این جشنواره شناسایی شدند و بروز پیدا کردند، خواسته هیئت داوران بود.

 

دبیر بخش داستان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب با تاکید بر لزوم حمایت معنوی از برگزیدگان این جشنواره اظهار داشت: روزی به آقای مومنی شریف گفتم حوزه هنری خانه دوم من است. حوزه هنری باید ارتباط مستمری با نویسندگان جوان ایجاد کند و این ارتباط نباید قطع شود. حمایت از برگزیدگان جشنواره شعر و داستان انقلاب فقط حمایت مادی نیست. این جوانان نویسنده که عاشقانه می نویسند باید حمایت معنوی شوند، باید عشق جوانان را گرامی و پاس بداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر سینماگران به اقتباس از آثار خوب ادبیات انقلاب روی آورند، ضرر نمی کند. سینمای ما دچار بحران اندیشه و فیلمنامه است و اندیشه های بدیع و نو در جشنواره هایی همچون شعر و داستان انقلاب وجود دارد و سینماگران می توانند از این فرصت استفاده کنند.

 

جعفری ضمن تشکر از داوران دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب عنوان کرد: 283 اثر از 194 نفر در  بخش داستان در این دوره از جشنواره به دست ما رسید. در بخش بزرگسال مصطفی جمشیدی، شهریار زمانی، محمدرضا شرفی خبوشان، در قسمت رمان و داستان زحمت داوری را کشیدند. در بخش کودک و نوجوان داستان انقلاب شهرام شفیعی، عبدالرحمن اونق و هادی خورشاهیان داوری را عهده دار بودند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب  اسلامی تجلیل به عمل آمد و از محمدرضا بایرامی و محمدرضا سهرابی نژاد به عنوان افرادی که در ادبیات انقلاب تاثیرگذار بودند، تقدیر شد.

 

 

 

کد خبر 1027890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha