اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب برگزار شد

اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب شب گذشته با حضور حجت الاسلام قمی ، رییس سازمان تبلیغات اسلامی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب شب گذشته دوشنبه 27 بهمن با حضور حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری و جمعی از نویسندگان و شاعران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

 

محمد مهدی دادمان، رییس حوزه هنری در این مراسم با بیان اینکه نهال ادبیات انقلاب در حال حاضر شجره طیبه تناور و ریشه داری شده است، گفت: باید بیش از گذشته برای باغبانی و رشد ادبیات انقلاب تلاش کنیم.

 

رییس حوزه هنری اظهار داشت: اصل ماجرای جشنواره شعر و ادبیات داستان انقلاب بر عهده اساتید است و امثال من هم پشتیبانی و انجام وظیفه می کنیم. از این فرصت کوتاه در این مراسم استفاده می کنم و از تمام کسانی که نقشی در این جشنواره داشتند به خصوص دبیران آن آقایان جعفری و مودب تشکر می کنم. تشکر می کنم که فرصتی فراهم شد تا تقدیر کنیم از افرادی که نقشی در ادبیات انقلاب داشتند. آقایان محمدرضا بایرامی و محمدرضا سهرابی نژاد برای ادبیات انقلاب زحمت کشیدند.

 

حسینعلی جعفری، دبیر بخش داستان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب اسلامی سینماگران را به اقتباس از آثار خوب ادبیات انقلاب دعوت کرد و افزود: سینمای ما دچار بحران اندیشه و فیلمنامه است اما در جشنواره هایی همچون شعر و داستان انقلاب، اندیشه های بدیع وجود دارد و سینماگران می توانند از این فرصت استفاده کنند.

 

جعفری ضمن تشکر از داوران دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب عنوان کرد: 283 اثر از 194 نفر در  بخش داستان در این دوره از جشنواره به دست ما رسید. در بخش بزرگسال مصطفی جمشیدی، شهریار زمانی، محمدرضا شرفی خبوشان، در قسمت رمان و داستان زحمت داوری را کشیدند. در بخش کودک و نوجوان داستان انقلاب شهرام شفیعی، عبدالرحمن اونق و هادی خورشاهیان داوری را عهده دار بودند.

 

برخی از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب در این مراسم به شعرخوانی پرداختند که از آن جمله می توان به عباس باقری و عاطفه جوشقیان اشاره کرد. عاطفه جوشقیان ابیاتی را در مورد شهید سلیمانی قرائت کرد.

 

همچنین کلیپی از روند جشنواره و جلسات داوری و مرحوم امیرحسین فردی پخش شد. کلیپی نیز در مورد محمدرضا بایرامی با هدف معرفی این نویسنده پخش شد و از این نویسنده به علت تاثیرگذاری در ادبیات انقلاب با اهدای لوح، تندیس و دسته گلی تجلیل به عمل آمد.

 

در این دوره از جشنواره از محمدرضا بایرامی و محمدرضا سهرابی نژاد به عنوان افرادی که در ادبیات انقلاب تاثیرگذار بودند، تقدیر شد.

 

محمدرضا بایرامی داستان نویس در این مراسم ضمن تبریک به برندگان جشنواره گفت: با دیدن چیدمان سالن و عکس هایی که نصب شده است، بسیاری از خاطراتم زنده شد، خاطراتم با افرادی که زمانی با آنها هم اتاق بودم. برخی از این عزیزان بزرگتر بودند و به ما عیدی می دادند. امیرخان فردی همان بود که در فیلم مشاهده کردیم حتی حال گل ها را می پرسید. در درجه اول حال شمشادها و حال گل یخ های حیاط حوزه را می پرسید، نگران پرندگان بود، آدم عجیبی بود با او سفر زیاد رفتم، حتی وقتی پشه ای به اتاق می آمد پنجره را باز می کرد و پشه را به بیرون هدایت می کرد. بسیار رئوف و مهربان بود.

 

در پایان مراسم از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب اسلامی معرفی شدند و از آنها با اهدای لوح و تندیس تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1027898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha