ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در روستاهای ایلام به ۱۰۰ درصد می رسد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: تا پایان دولت، ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در روستاهای ایلام به ۱۰۰ درصد می رسد.

«عباس بیرامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون، 13 سایت ارتباطی جدید در استان راه‌اندازی شده و 20 سایت به فناوری نسل سوم و چهارم ارتقا یافته است.

 

وی تصریح کرد: با راه اندازی 5 سایت جدید در2 ماه اخیر روستاهای شهرستان های دره شهر، ملگشاهی، آبدانان و چرداول، 1330 خانوار روستایی از خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات به خصوص آموزش مجازی بهره مند شده اند.

 

بیرامی با اشاره به تامین اعتبار طرح های توسعه ارتباطات روستایی توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: برای اجرای این سایت ها اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح USO وزارت، هزینه شده است.

 

وی ادامه داد: با اجرای 40 سایت در دست اقدام بیش از 90درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهندشد.

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف اجرای عدالت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا همسان سازی و ارائه سرویس و خدمات حوزه فناوری اطلاعات به صورت یکسان در تمام نقاط استان انجام شود.

 

 وی توسعه زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ایلام را متوازن و همه جانبه در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی این استان تا پایان دولت با اجرا و تکمیل طرح های توسعه در حال اجرا به ۱۰۰ درصد کل مناطق روستایی استان( روستاهای بالای ۲۰ خانوار) افزایش می یابد.

کد خبر 1027932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha