هنرمند جهرمی برگزیده جشنواره ملی کارتون «شعر + من» شد

نعمت اللهی گفت: «سعید صادقی» هنرمند جهرمی در جشنواره ملی کارتون «شعر + من» اراک برگزیده شد.

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: ششمین جشنواره ملی کارتون «شعر + من» اراک با حضور هنرمندانی از سراسر کشور برگزار شد که «سعید صادقی» هنرمند عرصه کاریکاتور و کارتون شهرستان جهرم موفق به کسب عنوان برتر این جشنواره شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم با اشاره به موضوعات این جشنواره، افزود: تقدیر از کادر بهداشت و درمان، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و ایمنی و آتش نشانی از موضوعات این جشنواره بوده است.

 

وی با اشاره به محورهای این بخش از جشنواره، عنوان کرد: ایمنی و آتش نشانی، حریق در فضای سبز، عدم آشنایی شهروندان نسبت به استفاده از کپسول خاموش کننده،‌ ازدحام مردم در محل حادثه،  حمل و نقل و ترافیک،  عدم رعایت حق تقدم در رانندگی، عبور و مرور عابرین پیاده در خیابان،‌ بوق زدن و آلودگی صوتی،‌ مدیریت پسماند، ریختن زباله در خیابان و معابر، تفکیک زباله تر و خشک از مبدأ، کاهش تولید پسماند، حفظ و نگهداری فضای سبز و کاشت و نگهداری درختان از جمله این محورها است.

 

نعمت اللهی ادامه داد: استفاده نامناسب از مبلمان پارکی، عدم استفاده از سکوهای نشیمن و استفاده از چمن، حفظ و نگهداری از سیما و منظر شهری، نمای آپارتمان ها،  مبلمان شهری، آپارتمان نشینی، شهر و آسیبهای اجتماعی،  طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی،  فضای مجازی و تکدی گری از دیگر محورهای این جشنواره ملی کارتون بوده است.

 

وی در پایان گفت: این جشنواره توسط سازمان فرهنگی شهرداری اراک، با هدف ارتباط ۲سویه با هنرمندان خلاق و استفاده از ظرفیت های آنها در ارتباط با شهروندان، خلق و آرشیو آثار هنری ماندگار و تاثیر گذار بر ذهن مخاطب و بسترسازی در راستای آموزش و ترویج فرهنگ شهروندی و شهرنشینی برگزار شده بود.

 

کد خبر 1027935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha