عزتمندی دنیا و آخرت ثمره صبر است/ شهدا مدال آوران صبر

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به صبر به عنوان یک مولفه حیاتی برای عبور از مشکلات و سرافرازی انسان گفت: عزتمندی دنیا و آخرت ثمره صبر در شرایط مختلف است.

حجت الاسلام «محمد مهدی ماندگاری» در سفر به شهرستان برخوار، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به توصیه معصومین پیرامون راه و روش تعالی و پیشرفت اشاره کرد و اظهارداشت: حسابرسی اعمال، برنامه ریزی دینی و صبر و بردباری از مولفه های تعالی و عاقبت بخیری در دنیا و آخرت برای هر فردی است.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه رصد اعمال و رفتار فردی در مقاطع مختلف زمانی در تصمیم گیری های انسان نقش دارد، تصریح کرد: بی توجهی نسبت به نتایج رفتار فردی موجب تکرار اشتباهات و مشکلات خواهد شد و به دنبال آن پرونده اعمال زشت انسان سنگین می شود.

 

وی در باب برنامه ریزی دینی در زندگی به مدل های موفق اشاره کرد و اذعان داشت: برنامه ریزی دینی برای هر فرد یک ضرورت است تا فضائل اخلاقی در بخش های مختلف زندگی جای بگیرد و ثمره اش پیروزی و سعادت دنیا و آخرت باشد.

 

مدیر موسسه روایت سیره شهدا، ایثارگران را الگویی موفق در این باره معرفی کرد و گفت: آنان تفریح، عبادت، خدمت به خلق، کمک به خانواده، تحصیل و نیازهای فردی خود را در کنار همدیگر داشتند و در تامین و توجه به نیازهای معنوی و دینی فرصت ها را از دست نمی دادند.

 

وی اضافه کرد: شهید بابایی در وقت نماز در محل دفتر فرمانده غیرمسلمان خارجی، فرضیه دین را ادا کرد و همین موضوع الگویی شده برای همگان و ایشان افتخار یافتند و به قله های بزرگ سعادت رسیدند.

 

حجت الاسلام ماندگاری، صبر را مولفه ای مهم برای زندگی فردی و اجتماعی بیان و تصریح کرد: این موضوع یک اصل حیاتی برای عبور از مشکلات و سرافرازی انسان محسوب می شود و عزتمندی دنیا و آخرت ثمره صبر در شرایط مختلف است.

 

وی با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس صبر کردند، خاطرنشان کرد: صبر آنان و خانواده هایشان عزت و اقتدار ایران اسلامی را در دنیا فراگیر کرده و این موضوع الگویی برای رزمندگان جنگ با داعش و گروه های تکفیری در مرزهای کشورمان و سوریه شده است.

 

این استاد حوزه شهدا را مدال آوران مسابقه دنیا و صبر معرفی کرد و اذعان داشت: آن ها واقعیت زندگی را شناختند و در مسیر تعالی و امید پیش رفتند تا اینکه به قله مقصود رسیدند و جامعه بشری به الگوپذیری از این افراد نیاز دارد.

کد خبر 1027964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha