۳۸ پروژه صنعت آب و برق خراسان شمالی با دستور وزیر نیرو افتتاح شد

رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در خراسان شمالی گفت: امروز ۳۸ پروژه در قالب ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان با ۸۵ میلیارد تومان اعتبار با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو در قالب پویش هرهفته "الف_ب_ایران" افتتاح شد.

"غلامحسین ساقی" رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: ۳۳ پروژه از ۳۸ پروژه مربوط به شرکت آب و فاضلاب است که در این زمینه بیش از  ۷۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. 

 


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: آبرسانی به ۳۲ روستا و یک شهرک جدید با اعتبار بیش از ۷۵ میلیارد تومان از پروژه های این شرکت است. 

 


وی خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از روستاییان از مزایای این پروژه ها بهره مند می شوند.

 


وی گفت: برق رسانی به ۶ روستای صعب العبور با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طرح های بخش صنعت برق است. 

 


وی افزود: پروژه آبگیر موقت سطحی سد شیرین دره هم توسط شرکت آب منطقه ای استان بهره برداری شد.

 


ساقی گفت: برای این پروژه بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. 

 


وی درباره پروژه برق رسانی به ۶ روستای صعب العبور و فاقد برق در استان گفت: این پروژه ها شامل تامین برق دو روستای گنجدان و گمبروی در شهرستان اسفراین، تامین برق روستاهای کربلایی حسینعلی و مشاع ابوذر شهرستان جاجرم، برق رسانی به روستای مشاع شهید رمضانی شهرستان گرمه و تامین برق روستای قسطی شاپور شهرستان مانه و سملقان است. 

 


وی خاطرنشان کرد: برق رسانی به این روستاها با احداث ۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط و سه کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۵ دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت مجموع ۱۲۵ کیلوولت آمپر و نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلوواتی محقق شده است.

 


رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در خراسان شمالی گفت: ۹۵ خانوار این روستاها از برق بهره مند شدند.

 


وی درباره پروژه آبگیر موقت سطحی از سد شیرین دره هم گفت: این پروژه با هدف بهبود کیفیت آب شرب و کاهش هزینه های تصفیه آب و امکان برداشت آب از ترازهای بالاتر مخزن اجرا شده است. 

 


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: با بهره برداری از این پروژه ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شهر بجنورد و ۹ هزار نفر جمعیت روستایی از مزایای آن بهره مند می شوند.

 

 

 

کد خبر 1027977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha