سیاست"چماق و هویج" از بین نمی‌رود؛ از دولتی به دولتی دیگر منتقل می‌شود

کارشناس مسائل بین الملل گفت: دولت بایدن همچنان بر سیاست "چماق و هویج" تاکید دارد و فشار می‌آورد و بسته‌های گول زننده‌ای را برای تغییر سیاست‌های کشور رو می‌کنند که درمان یا اقدامی قطعی نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حمیدرضا غلامزاده در گفتگو با برنامه زنده "رویداد" رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینکه امریکا قصد وقت‌کشی داشته تا توپ را در زمین ایران بیاندازد، گفت: امریکا می‌خواهد خود را پایاپای ایران نشان دهند و از شروط منطقی ایران فرار کنند.

وی افزود: امریکا باید تعهدات ذیل برجام را محقق و خسارت‌ها را جبران نماید ولی سعی دارد با ادبیاتی مبنی بر مقصر جلوه دادنِ ایران، اقدامات متقابل ما را بعنوان نقض برجام نشان دهد تا یارکشی کرده و زمان بخرد.

غلامزاده با بیان اینکه امریکا تلاش دارد از سوی اروپا یارکشی کند تا ایران را در تنگنا قرار دهد، خاطرنشان کرد که شرایط به نفع امریکایی‌ها نیست.

اروپا نفع خود را برده و بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت می‌کند و نیز علاقمندی خاصی برای تحول در برجام ندارند و همچنین برای تحریم هم دغدغه‌ای ندارند و در مقابل امریکا قصد دارد حتی بدون بازگشت به برجام، ایران را به بازگشت به تعهدات وادارد.

به عقیده غلامزاده ما از یکسو قانون مجلس شورای اسلامی را داریم که بر هم زننده فضای معادلات است و از دیگر سو ایران به سقف اتفاقات رسیده و عده‌ای زمان بردن این قضیه را به ضرر ما می‌دانند.

وی ادامه داد: بانک جهانی ارزیابی کرده ایران از 2021 به سمت رشد اقتصادی خواهد رفت و تحریم‌ها خنثی می‌شود؛ با وجود اینکه دولت کم کاری‌هایی داشته و لذا اگر فعالیت و توانمند سازی داخلی افزایش یابد، این روند رشد تسریع خواهد شد.

غلامزاده اضافه کرد: ما به سمتی می‌رویم که تحریم بی اثر شود و لذا می‌توانیم شرط تعیین کنیم.

وی افزود: بر اساس سخنان رهبری باید امریکا را راستی آزمایی کنیم و در این شرایط می‌توانیم فضای برجام را مدیریت نماییم و لذا اگر ایران بر مواضع خود طی یک هفته آتی پافشاری کند، فضای خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

غلامزاده با بیان اینکه هیچ تفاوتی میان بایدن و ترامپ به منظور فشار حداکثری و تحریم‌ها نیست؛ ادامه داد: همچنان نقض قطعنامه از سوی امریکا وجود دارد و دولت بایدن تخلفات قبلی و موارد مورد انتقال را از بین نبرده است.

این کارشناس سیاسی گفت: دولت بایدن همچنان بر سیاست چماق و هویج تاکید دارد و فشار می‌آورد و بسته‌های گول زننده‌ای را برای تغییر سیاست‌های کشور رو می‌کند که درمان یا اقدامی قطعی نیست.

غلامزاده اینکه پول‌های فریز شده ما آزاد شود را نشان از حل مشکل ندانست و افزود: مشکل ما با قانون شکنی‌های امریکا و تحریم هاست.

کد خبر 1028004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha