سرانه فضای آموزشی تا رسیدن به استانداردها فاصله زیادی دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فاروج گفت: سرانه فضای آموزشی شهرستان ۶.۱۸ مترمربع است که تا رسیدن به استانداردها فاصله زیادی داریم.

«خلیل ذوقی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در استان 5.3 مترمربع است که شهرستان از آن بالاتر است اما از نظر استانداردها عقب هستیم.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فاروج با اشاره به در دست ساخت بودن پنج مدرسه در سطح روستاها و شهر افزود: با بهره برداری از این مدارس، دیگر در شهرستان مدرسه فرسوده نداریم و به استانداردها نزدیک می شویم.

 

وی پیشرفت فیزیکی مدرسه سه کلاسه مقطع ابتدایی روستای یام که از دوسال گذشته ساخت آن آغاز شده را 95 درصد عنوان کرد و گفت: مدرسه یک کلاسه تبریان هم به پیشرفت 98 درصدی رسیده و مدرسه 6 کلاسه باهنر فاروج هم با  50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

 

ذوقی گفت: بنیاد برکت، متولی ساخت  مدرسه 6 کلاسه روستای خرق است که شهریورماه امسال کلنگ زنی شده و تا پایان سال 1400 به بهره برداری می رسد.

 

وی افزود: خیر مدرسه ساز هم برای ساخت مدرسه دو کلاسه دالنجان کردیه به تعهد خود عمل کرده و این مدرسه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اداره نوسازی مدارس هم محوطه و دیوار کشی باقی مانده مدرسه را برای بهره برداری از آن انجام می دهد.

 

میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور در سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش 8.39 مترمربع تعریف شده و میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور در حال حاضر (تا آبان ماه امسال) 5.21 مترمربع بوده است.

کد خبر 1028016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha