حوزه علمیه خواهران استان کرمان بیش از ۶۰۰ طلبه پذیرش می کند+ جزییات شرایط

مدیرحوزه علمیه خواهران استان کرمان گفت: ثبت نام همه مقاطع تحصیلی حوزه علمیه خواهران برای سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از تاریخ ۲۵ بهمن ماه جاری با حلول ماه رجب آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مرحمت محمدی، سه شنبه(۲۸ بهمن) در نشست خبری با موضوع جذب و پذیرش طلاب مدارس علمیه خواهران استان گفت: ثبت نام همه مقاطع تحصیلی برای سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از تاریخ ۲۵ بهمن ماه جاری با حلول ماه رجب آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد.

 

 

مدیرحوزه علمیه خواهران استان کرمان با اعلام اینکه در این مرحله ظرفیت پذیرش طلاب حوزه علمیه خواهران استان ۶۶۱ نفر در سه مقطع عمومی( سطح دو) عالی (سطح سه) و تخصصی (سطح ۴) انجام می شود؛ افزود: از ۲۳ مدرسه علمیه خواهران، ۲۰ مدرسه در مقطع عمومی پذیرش می کند که از این تعداد ۵ مدرسه از مقطع سیکل یا پایه هشتم دوره متوسطه و ۱۵ مدرسه از دارندگان مدرک دیپلم پذیرش می کند.

 

 

وی ادامه داد: در سطح ۳ هم مؤسسه آموزش عالی در رفسنجان و کرمان پذیرش دارد و در سطح ۴-معادل دکتری دانشگاه- مدرسه تخصصی کرمان {رکن الهدی} از دارندگان سطح ۳ حوزه در رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، اخلاق و تربیت اسلامی و تربیت دینی کودک و نوجوان برای دو رشته «فقه و خانواده» و «تفسیر تطبیقی» طلبه پذیرش می کند.


 

 

محمدی با این توضیح که در سال ۸۵ پس از پیگیری های فراوان، کرمان بعد از قم و تهران سومین استانی بود که مجوز راه اندازی سطح ۳ خواهران دریافت کرد؛ گفت: از ۸۵ تا ۹۵ یعنی در یک بازه زمانی ۱۰ ساله و با توجه به اینکه امکان ادامه تحصیل برای طلبه های فارغ التحصیل سطح ۳ در استان وجود نداشت و از طرفی لزوم تربیت مدرس از میان بانوان برای سطح ۳ احساس می شد زیرا تا آن زمان اساتید سطح ۳ برادران بودند، در نهایت سطح ۴ حوزه علمیه خواهران هم از بهمن ماه سال ۹۵ راه اندازی شد.

 

 

وی ادامه داد: به دلیل فقدان اساتید دروس خاص در کرمان، اساتید سطح ۴ که تا قبل از کرونا ماهیانه به کرمان می آمدند همه استادان پروازی از قم و تهران بودند و تعداد طلاب سطح ۴ در کرمان بیش از ۴۰ نفر و از سراسر استان هستند که ان شاءالله اولین فارغ التحصیلان آن را سال آینده خواهیم داشت که یک ظرفیت علمی بسیار خوبی فراهم شده است.


 

 

مدیرحوزه علمیه خواهران استان کرمان با بیان اینکه علاقه مندان به تحصیل حوزه می توانند از طریق پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و یا مراجعه حضوری به این مدارس اقدام کنند؛ اعلام کرد:  آزمون ورودی برای همه مقاطع تحصیلی برگزار می شود و زمان آزمون ورودی مقطع عمومی جمعه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ و به صورت مجازی است.

 

 

وی ادامه داد: آزمون ورودی مقطع ۳ و ۴ و آزمون بازپذیری(برای طلاب جامانده از تحصیل) جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود و این آخرین فرصت بازپذیری برای طلاب است که پس از آن کلاً حذف می شود.

 

 

محمدی با بیان اینکه بعضی از شهرستان های استان فاقد مدرسه علمیه خواهران است زیرا این مدارس هیئت امنایی اداره می شود گرچه تحصیل طلاب در همه مقاطع رایگان است؛ گفت: هیئت امنا باید ظرفیت علمی، پژوهشی، فرهنگی و مالی داشته باشد.

 

 

وی با افزودن این مطلب که در حال حاضر حدود ۱۴ مدرسه علمیه خواهران در استان کرمان خوابگاه دارد؛ در خصوص ضرورت راه اندازی مدرسه علمیه در شهرستان هایی مانند راور گفت: ما پیگیری می کنیم اما زمینه و شرایط هم باید فراهم و متناسب با دستورالعمل مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور باشد.

 

 

مدیرحوزه علمیه خواهران استان کرمان خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی در جامعه زیاد است و حوزه علمیه خواهران می تواند به حل این مشکلات کمک کند.
 

کد خبر 1028023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha