پیوند مسجد، مدرسه و خانه عامل مهم در ترویج نماز است/ مدیران در برابر ترویج نماز مسئول هستند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نماز و مسجد بهترین پناهگاه در برابر آسیب های اجتماعی و تهاجم فرهنگی دشمنان در فضای مجازی است، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در برابر ترویج فرهنگ نماز در بین کارکنان مسئول هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام صبح امروز(۲۸ بهمن)  در ششمین اجلاس استانی نماز، اظهار کرد: نماز، مهم ترین شاخص  بندگی است، ما که ادعای بندگی خداوند را داریم، نماز اولین نشانه این ادعا است و این ادعا را باید با اقامه نماز اثبات کنیم.


ححت الاسلام «الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه انسان هایی که اهل نماز نیستند نباید انتظار داشته باشند سرنوشتی بهتر از  شیطان داشته باشند، ابراز کرد: نماز پناهگاه امنی در برابر  نفس اماره، هجمه های مختلف  که در فضای حقیقی و مجازی بر علیه ارزش ها و فرهنگ ناب اسلامی می شود، بوده و بهترین پناهگاه برا انسان است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های استقرار حکومت صالحان در روی زمین اقامه نماز است، یادآور شد: بخشی از  وظیفه و رسالت ترویج نماز در سطح جامعه به مدیران دستگاه ها و نهادهای اجرایی و فرهنگی بر می گردد، امروز مدیریت و‌ مسئولیت یک‌نعمت الهی است که مدیران باید از این فرصت در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز بهره ببرند.

 

امام جمعه ایلام با مدیران علاوه بر مسئولیت در برابر نماز در ادارات، برای نماز و اقامه نماز در درون خانواده ها نیز مسولیت دارند، یادآور شد: همانگونه که دغدغه مسایل مادی، پوشاک، خوراک و آموزش برای فرزندان داریم باید دغدغه تربیت فرزندان داشته باشیم و یکی از این امور تربیتی ارتباط با خداوند از طریق نماز است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه فرزندان امانت خداوند هستند، ابراز کرد: تربیت فرزندان و توریج نماز در خانواده بهترین ثمره اخروی و دنیوی را برای فرد و جامعه به همراه خواهد داشت، پدری که خود نماز نخواند نباید انتظار داشته باشد که بعد از فوتش، فرزندش برای او نماز قضا به جای آورد و  از دوران کودکی باید نماز در بین فرنزدان نهادینه شود.

 

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در برابر کارمندان هم مسولیت دارند، مدیران دستگاه های اجرایی باید در اقامه نماز پیشگام باشند، باید مکان مناسب برای نماز اختصاص دهند و  دیگران را به اقامه نماز تشویق کنند، برکتی که نماز در کار انسان ایجاد می کند، قابل توصیف نیست، مدیر در برابر نمازخواندن کارکنان زیر مجموعه خود مسئول است و همانطور هم  به عنوان کارگزار نظام جمهوری اسلامی در برابر اقامه نماز در سطح جامعه نیز مسول است.

 

امام جمعه ایلام گفت: اگر  ارتباط با خدا  و  فرهنگ نماز در سطح جامعه ترویج شود، تحمل سختی ها هم برای انسان بیشتر می شود و در شرایط امروز و جنگ اقتصادی و تحریمی که الان بر علیه ملت و کشور ما توسط نظام استکباری صورت گرفته است، توجه به فرهنگ نماز و ارتباط با خدا بسیار اهمیت دارد، مردم ما با انقلاب اسلامی و پشیبانی از انقلاب نشان دادند که  زیر بار طاغوت نمی روند اما دشمنان و نظام سلطه با فشار و تحریم، می خواهند ما بنده خدا نباشیم و بنده آنها باشیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: دشمن به این نتیجه رسید که جنگ سخت جواب نمی گیرد و امروز از درون خانواده با ابزارهای مختلف و فضای مجازی به دنبال از بین بردن نهاد خانواده و ارزش ها و فرهنگ اسلامی هستند، اما باید توجه داشت که پناهگاه ما مسجد و نماز است و باید این ارتباط با خدا را از طریق مساجد فراهم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه نماز و توجه به ارزش های دینی و اسلامی، از جمله مهم ترین عواملی هستند که می تواند در برابر آسیب های اجتماعی بازدارنده باشد،  باید در این وادی کار شود و  زمینه ترویج فرهنگ نماز را در جامعه فراهم کرد، اگر یک مجموعه ای را نماز خوان را تربیت کنیم هم ارزش معنوی دارد و هم صدقه جاریه  برای حیات اخروی ما خواهد بود.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: در مجموع با گزارشی که سوی رئیس ستاد اقامه نماز استان ارائه شد، و‌ضعیت نماز در استان، وضعیت نسبتا خوبی است اما با نقطه مطلوب فاصله داریم، تلاش ها قابل تقدیر است اما مطلوب نیست و باید پیوند ناگسستنی در بین مساجد، مدارس و خانه ایجاد شود.

 

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از دستگاه های برتر و فعال در حوزه نماز با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

کد خبر 1028036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha