کمیته نظارتی برای برخورد با متخلفان بازار مسکن در استان زنجان تشکیل می شود

حقیقی گفت: لازم است تا کمیته نظارتی در خصوص معضلات واگذاری مسکن با هدف پیشگیری از ایجاد بازار سیاه و بروز فساد در استان زنجان تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز سه شنبه در شورای مسکن استان اظهار کرد: رفع مشکل مسکن شهروندان اولویت مهم در استان است.

 

فتح اله حقیقی بر ضرورت بازدید کارشناسان از پروژه های اقدام ملی مسکن زیر 100 هزار نفر جمعیت اشاره کرد و گفت: لازم است تا کمیته نظارتی در خصوص معضلات واگذاری مسکن با هدف پیشگیری از ایجاد بازار سیاه و بروز فساد در استان زنجان تشکیل شود.

 

وی با یادآوری اینکه حمایت بانک های عامل می تواند در خانه دار شدن افراد واجد شرایط کمک حال باشد، خاطرنشان کرد: شتاب بخشیدن به پروژه های اقدام ملی مسکن، تعاونی های مسکن، ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین باید مورد توجه مسئولان باشد.

 

استاندار زنجان به پروژه های افتتاحی استان توسط رئیس جمهور در دهه فجر اشاره کرد و افزود:از مجموع واحدهای تولیدی افتتاح شده در این ایام سه واحد درسال ۹۷ و ۲ واحد دیگر طی سال ۹۲ شروع شده بود که تا سال ۹۷، فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ۷۰ درصد کار انجام گرفت.

 

وی به موفقیت های استان در رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: از سال ۹۴ تاکنون ستاد تسهیلات رفع موانع تولید استان ۲۳۸ جلسه برگزار کرد که ۱۸۰ جلسه (معادل ۷۶ درصد) آن طی ۲.۵ سال گذشته برگزار شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: درر شهر قیدار، مشکل تامین زمین داشتیم که 4 هکتار توسط اداره کل راه و شهرسازی تامین شد.

 

رضا خواجه ای ادامه داد: پروژه 368 واحدی گلشهر زنجان پیشرفت خوبی دارد و در مسکن محرومین نیز با توجه به سهمیه 2 هزار واحدی استان زنجان 1854 واحد، عقد قرارداد شده و 1784 واحد اجرای فنداسیون شده و پیشرفت خوبی دارند ضمن اینکه 560 واحد نیز در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

 

وی گفت: در طرح ویژه بهسازی واحدهای روستایی نیز 70 درصد عقد قرارداد شده و از 250 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی تاکنون 75 درصد در قالب تسهیلات و همچنین تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

 

 

 

کد خبر 1028084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha