تسریع در روند اجرای فاز دوم مجتمع پرورش میگو گمیشان/ بازدید معاون وزیر کار از طرح های شیلاتی گمیشان

دستمرد خواستار تسریع در روند اجرای فاز دوم مجتمع پرورش میگو شهرستان گمیشان شد.

«احمد دستمرد» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح های شیلات (مجتمع میگو و پرورش ماهیان خاویاری و غیره) در شهرستان گمیشان بازدید کرد.

 

فرماندار گمیشان ادامه داد: فاز نخست مجتمع پرورش میگو در چهار هزار هکتار اجرایی شده است و اجرای فاز دوم این مجتمع پرورش میگو در 6 هزار هکتار را پیگیری می کنیم.

 

دستمرد بیان کرد: تفاهم نامه هایی در مورد اجرای فاز دوم مجتمع پرورش میگو انجام شده است که در دست بررسی است و همچنین در این سفر قول های مساعدی برای پیگیری در روند تسهیل اجرای این طرح از سوی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شد.

 

وی افزود: امیدواریم هرچه زودتر این تفاهم نامه ها نهایی شود و شاهد بهره برداری از فاز دوم مجتمع پرورش میگو باشیم.

 

فرماندار گمیشان بیان کرد: همچنین معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کانال های آبرسانی نیز بازدید داشتند و زیرساخت های این کانال انجام شده است.

 

دستمرد بابیان اینکه اجرای فاز دوم مجتمع پرورش میگو به اشتغال پایدار شهرستان کمک می کند، افزود: انتظار ما این است که زنجیره تولید میگو در شهرستان کامل شود و این مهم به کاهش برخی از بیماری ها کمک می کند.

 

وی افزود: 70 درصد میگوی شهرستان گمیشان صادر می شود و ارز آوری خوبی به همراه دارد و یکی از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی شهرستان به شمار می رود.

 

فرماندار گمیشان افزود: کار اصلی مردم این منطقه صیادی بوده است و فعالیت در زمینه های شیلات از جمله پرورش میگو می تواند زمینه اشتغال پایدار مردم این منطقه را فراهم کند.

 

گفتنی است «عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، معاون اقتصادی استاندار گلستان و فرماندار گمیشان از کارخانه گلستان کاغذ پرشیا در شهرستان گمیشان بازدید کردند.

 

 این کارخانه مبلغ  15 میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کرده است و به طور میانگین روزانه 60 تن کاغذ مورد استفاده قرار می دهد که به صورت رول به فروش می‌رساند.

 

 حدود 70 درصد از محصول این مجموعه در داخل به فروش میرسد و 30 درصد از رول های کاغذ این مجموعه به کشورهای دیگر صادرات می‌شود، طرح افزایش 20 درصدی تولید با اشتغالزایی برای 40 نفر و با اعتبار 50 میلیارد تومان در این مجموعه آماده راه اندازی است.

کد خبر 1028103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha