هنرمندان ترسیم کننده مسیر آینده هستند

کریمیان با بیان اینکه هنرمندان آیینه تمام نمای جامعه زمان خویش هستند، گفت: هدف هنرمندان باید دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و بازگویی هجمه های دشمنان و اهداف شوم آنها باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام صبح امروز(۲۸ بهمن) در مراسم اختامیه دهمین جشنواره استانی ادبیات داستانی بسیج در سالن اجتماعات حوزه هنری ایلام، اظهار کرد: یکی از مولفه ها و شاخص های مهم مردم ایران اسلامی ایستادگی و مقاومت در برابر نظام استکباری در طول تاریخ بوده است.

 

«قدرت الله کریمیان» با بیان اینکه امروز در شرایطی که نظام سلطه تحریم و فشار اقتصادی در قالب جنگ اقتصادی را بر مردم تحمیل کرده است، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر نقش مهمی در زمینه نمایش این صبر و ایستادگی و ترسیم مسیر آینده دارند.

 

وی با بیان اینکه امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی هجمه های گسترده فرهنگی برای ضربه زدن به ارزش های ناب اسلامی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی به طرق مختلف به ویژه فضای مجازی برنامه ریزی کرده است، هنرمندان برای مقابله تهاجم فرهنگی و تبیین و انتقال مفاهیم ارزشی به جامعه نقش مهمی دارند.

 

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با بیان اینکه صیانت از فرهنگ و مذهب ایرانی اسلامی یکی ار رسالت های مهم جامعه هنری است، گفت: بدون شک هنر بهترین ابزار و زبان برای انتقال مفاهیم دینی و انقلابی به جامعه است و در این راستای هنرمندان نقش مهمی ایفا می کنند که در قالب اشعار، نقاشی، داستان و سایر حوزه های هنری در مقابل این تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کرده و ارزش های اسلامی را در جامعه نشر دهند.

 

کریمیان با اشاره به اینکه هنرمندان ترسیم کننده مسیر آینده هستند، یادآور شد: هنرمندان آیینه تمام نمای جامعه زمان خویش هستند با شفافیت و ظرافت همراه با صراحت در هنر خود، ارزش های فرهنگی و دینی را به آیندگان و نسل های بعد از خود منتقل  می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه آیندگان بر مبنای آثار فاخر هنری و ادبی تصمیم گیری می کنند و از احوال گذشته با خبر می شوند، بیان کرد: حیات بشری از هنر و ادبیات جدا نیست و هنر در واقع وجود تشنه جامعه را سیراب و احساس واقعی مردمان در هر شرایطی توسط هنر جلوه گر می شود.

 

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: ایران اسلامی سرشار از ظرفیت ها انسانی و طبیعی است و قدمت بسیار بالای هنر و ادبیات در  کشور یک پشتوانه بزرگ برای جامعه بزرگ هنرمندان و ادیبان محسوب می شود و در این برهه حساس زمانی، هدف هنرمندان باید دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و بازگویی هجمه های دشمنان و اهداف شوم آنها باشد.

 

گفتنی است در این مراسم، از هنرمندان جشنواره شعر مقاومت و ادبیات داستانی بسیج و دفاع مقدس (رازهای ارغوانی و مکتب شهید سلیمانی) با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

 

کد خبر 1028149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha